• MariaMagdalena

Glad och lite sprallig utgångslåt-hjälp!

Imorrn kl tio ska vi ha klart med vilka låtar vi vill ha men nu har vi kört fast alldeles, vi hittar INGEN låt att ha som utgångslåt som känns bra! Låten ska vara glad och gärna lite sprallig och ska kunna sjungas. Vår musiksmak är väldigt blandad så snälla, ööööös på med förslag! :)

• Svar på tråden Glad och lite sprallig utgångslåt-hjälp!
  • Pillan

Nu ska jag gifta mig borgerligt så kanske inte detta passar för er. Men vi ska ha "låt kärleken slå rot" med Ted Gärestad. Love it!

• Principisessan

All you need is love - beatles Always look at the bright side of life Bröllopslåten i trolltyg i tomteskogen

• Principisessan

Eller oh happy day. Osäker på om låten heter så men du kanske vet vilken jag menar. Ursäkta att texten blir så hoptruckt, skriver på ipad och då finkar inte radbrytningarna.

• Kaffegrus

Det finns en annan liknande tråd där fler har gett fantastiska råd Tror det var Daniiel som föreslog Colbie Caillat med I Do. Jag tycker den är sjukt härlig Och även Daniel Lemma med If I Used to Love You. Vurderar själv en av dessa. Om du hittar tråden, så hittar du ett hav med tips i alla fall!

• MariaMagdalena

Ååh ni är ju änglar, tack snälla! Just nu sitter jag och min blivande med varsin dator, hörlurar och går igenom spotify sen några timmar tillbaka samtidigt som ögonen håller på att trilla igen på oss Ska kolla igenom era förslag

• Miss JH

I was Made for Loving you med Kizz

• MariaMagdalena

Tack tack och tusen gånger tack för alla förslag! Hjärta

Nu har min andra hälft däckat, han har varit igång sen fyra imorse och jag sen fem, så nu börjar man känna sig lite mör

Har iaf några förslag att gå igenom med m2b imorrn det sista vi gör innan vi åker till prällen och lämnar slutgiltiga låtvalen vidare.

Ingång: 
    GABRIELLE APLIN – The Power of Love
    Done Again – Fields Of Gold [In the Style of "Eva Cassidy"]
    Cascada – Everytime We Touch
    Christina Perri – A Thousand Years
    Cecilia Vennersten – Det Vackraste
    Kent – Utan dina andetag

Utgång:
    White Lion – Till Death Do Us Part
    Colbie Caillat – I Do
    Donna Lewis – I Love You Always Forever
    Carola – Evighet
    Elton John – Your Song

• Tokig

Hade vi gift oss i kyrka hade vi haft denna som utgångslåt
    ">

noter finns här http://kyrkomusik.se/vigsel.php

Nu blev det borglig vigsel för oss men vi körde på samma låt men från bandspelare istället. Och konfettibomber :) Vi tyckte det var ett bra sätt att sätta stämningen för den fortsatta festen.

• Principisessan
    MariaMagdalena skrev 2013-01-17 00:04:54 följande:
    Tack tack och tusen gånger tack för alla förslag! Hjärta

Nu har min andra hälft däckat, han har varit igång sen fyra imorse och jag sen fem, så nu börjar man känna sig lite mör

Har iaf några förslag att gå igenom med m2b imorrn det sista vi gör innan vi åker till prällen och lämnar slutgiltiga låtvalen vidare.

Ingång: 
    GABRIELLE APLIN – The Power of Love
    Done Again – Fields Of Gold [In the Style of "Eva Cassidy"]
    Cascada – Everytime We Touch
    Christina Perri – A Thousand Years
    Cecilia Vennersten – Det Vackraste
    Kent – Utan dina andetag

Utgång:
    White Lion – Till Death Do Us Part
    Colbie Caillat – I Do
    Donna Lewis – I Love You Always Forever
    Carola – Evighet
    Elton John – Your Song

Vad bra att ni har lite att välja på :) 
    bra påminnelse denna tråd förresten att jag måste hitta noter tll topgun anthem till vår organist. som tur var hade hon inget emot att lära sig den :) 
  • rotis86
    Tokig skrev 2013-01-17 08:28:30 följande:
    Hade vi gift oss i kyrka hade vi haft denna som utgångslåt
    ">

" target="_blank">

noter finns här kyrkomusik.se/vigsel.php

Nu blev det borglig vigsel för oss men vi körde på samma låt men från bandspelare istället. Och konfettibomber :) Vi tyckte det var ett bra sätt att sätta stämningen för den fortsatta festen.
    Äh va lycklig jag blir!! detta är "vår" låt =) Trodde inte den passade in någonstans på ett bröllop men detta var ju riktigt häftigt!
  • rotis86
    rotis86 skrev 2013-01-17 18:08:33 följande:
    Äh va lycklig jag blir!! detta är "vår" låt =) Trodde inte den passade in någonstans på ett bröllop men detta var ju riktigt häftigt!
    skulle såklart vara åh va lycklig jag blir Flört
  • MariaMagdalena
    majjja skrev 2013-01-17 12:11:26 följande:
    Vad bra att ni har lite att välja på :) 
    bra påminnelse denna tråd förresten att jag måste hitta noter tll topgun anthem till vår organist. som tur var hade hon inget emot att lära sig den :) 
    Hoppas ni hittar åt noterna Vart söker man sånt förresten?
Svar på tråden Glad och lite sprallig utgångslåt-hjälp!