• Fröken Finemang

hembygdsgårdar och priser

Jag undrar vad ni, i små städer eller lite större betalar för hyra fre- söndag när ni hyr en hembygdsgård som festlokal?

Vi bor i en ort med ca 12-15000 invånare å betalar 2600 för helgen.
    Det känns dyrt... porslin å bord o stolar ingår. 

Vad betalar ni? please tell me =) så jag kanske kan pressa priset lite ;) 

• Svar på tråden hembygdsgårdar och priser
  • sofialindkvist

Vi bokade idag.... men eftersom min farfar känner alla och bor i byn får vi hyra den för 300 kr från fre-sön :) dock är stolar och inredning inte så jättekul men vi får väl piffa till det med lite dekorationer :)

• Stefan och Caroline

Vi hyr en byggdegård med både över och undervåning med porslin, möbler som ingår och det kostar 2300 kr från fre-sön :) 1800 kr ville de ha om man bara skulle hyra från lörd-sön .

• lenuz

Vi betalar 1800:- för hyra från fredag till söndag. Allt porslin och glas finns och ingår samt förstås möblemanget. Vi bor i en by med ca. 2000 invånare. Max antal personer i lokalen är 150 st. För 1500:- extra så städar bygdegårdsföreningen lokalen efteråt.

• schmock

Jag tycker det är ett billigt pris med tanke på vad som ingår och hur många dagar det är.

• afturelding

Vi hyr bygdegård för 3000 kr fredag efter 18.00-söndag. Men den ligger i anslutning till uppsala också.
    Porslin, bord och stolar ingår, samt vagn att ha tårtan på. Finns även musikanläggning.  

• Chicita

Jag skulle nog tycka att det låter som ett helt normalt pris.
    Om man är medlem i föreningen (alltså betalar föreningsavgift till bygdegården) så brukar det vara billigare eller till och med gratis ibland.
    Men annars brukar det ligga på mellan 1500:- och 3000:- för en helg 

• Mandala

Vi betalar mer, vi betalar 1500/dag.Vi har valt hela fre 8.00-sön 19.00, så det betalar vi 4500 för.Vi tänkte fixa och dona påfre i lokalen. Sen på sön tror jag att vi ska försöka ha lite brunch o paketöppning i samma lokal. Vi har många gäster som kommer från andra städer så det känns bra att få en stund ihop med dem innan de åker hem igen. På så sätt kan vi vara många även på sön utan att stressa med städningen.

• kramen

1400krdär finns porslin + möbler :) + 1000kr om man vill ha städning

• Hannis23

Har för mig att vi bor i samma stora stad i Värmland? :) Vi hyr en ganska stor hembygdsgård i utkanten av stan för 1000 kr fre-sön (+500 om vi vill ha en extra av stugorna förutom den stora lokalen) och hyr porslin för 5 kr kuvert. :)

• Hannis23

...och bord och stolar är med i priset också.

Svar på tråden hembygdsgårdar och priser