• 75an

Letar ENKEL brudklänning...tips på bra hemsidor/designers???

Snälla hjälp mig med tips om bra hemsidor/designers som har ENKLA avskalade brudklänningar.
    Är desperat. Gifter mig om 2 månader........

• Svar på tråden Letar ENKEL brudklänning...tips på bra hemsidor/designers???
  • Ettolrach

Två månader kan bli svårt, många har leveranstid på 3 månader.

Du kan inte tänka dig att få en uppsydd? Om du ska ha en väldigt enkel och avskalad modell borde det gå fort och inte bli så dyrt.

Eller gå till ett ställe där de har aftonklänningar av enklare snitt, kanske du kan hitta något i vitt där?

• Nadja

du kan också ha tur och hitta en på rea i nån brudbutik! :)

ta en sväng om närmaste brudbutik och håll tummarna att dom har nån enkel modell på rea som inte är nån leveranstid på! :)

• 75an

Jo, jag kan tänka mig att få den uppsydd. Men jag måste först kolla runt på nätet vad jag vill ha......tips på hemsidor???
    Vet att det är ont om tid. Men något bra borde man väl kunna hitta? Det är väl inte direkt högsäsong för bröllop?!

• Cicci

Hej!

Ett tips är Lillyklänningarna. De är enkla men ändå stiliga. De har även ett bra pris. Det finns en butik i Malmö, Diamonds and Pearls som har många klänningar. Kan även beställas genom danmark där de tillverkas. www.lilly.dk

Lycka till!
    Cicci

• Havsbrud

Om du bor i Stockholm, gå till I nöd och lust!

www.inodochlust.se/

Där har de enkla, mycket vackra sidenklänningar. Det är ingen stor butik, men du kan ha tur att just den du vill ha finns inne i din storlek. Jag ska köpa min klänning där i november, då de nya klänningarna har kommit in. Men man måste boka tid för provning & visning, butiken är ganska liten. Lycka till!

• 75an

finns det någon speciell designer som gör enkla klänningar??

• ulda

Jag rekommenderar också I nöd och lust, men annars kan du få köpa min... (annons under köp och sälj - Stilren brudklänning strl 38 säljes).

• Therése

Är du i Stockholm så gå till KIK på Mästersamuelsgatan. De har mycket fina och enkla klänningar.

• Sommar-04

75an - titta som sagt var pa www.theknot.com
    dar kan du soka pa olika skarningar, designers eller halsringningar sa kan du fa ideer. Dar finns ett marke som heter Simple Dress eller nagot liknande.

Annars sa kan jag tipsa om Palm Design i Malmo. De gor enkla, valdigt vackra klanningar och de borde hinna att gora den pa ett par manader. Men jag vill papeka att de har en tendens att anvanda ganska tunt tyg. Sa om du gar dit antingen kolla tyget eller prata med dem om fodringen innan de borjar sy.

• 75an

Jag ÄLSKAR KiK men bor 60 mil ifrån, så det är frågan om det är värt att ta sig alla de milen för att få se och prova!!
    Har kollat på the knot och tackar för tipset. Men jag är lite otålig bara....det tar sån tid att plöja igenom allt...tänkte om någon visste designer som bara gör enkla eleganta kläder. Gärna i thaisiden eller chiffong/silk crepe.

• Hannita

Watter Brides har jattefina (USA) men vet inte om tva mander racker att fa den.

• snart gift

Jag säger bara NIXA, jättefina och enkla. Finna bla. på Lillys. Jag köpte min i Norrtälje. E jättenöjd med min jätteenkla klänning.

• 75an

Har redan hittat Watter brides. Klänningar i min smak. Ska kolla leveranstid. Vet heller inte om jag vågar beställa över nätet?! Någon som har erfarenhet av det?

• Hannita

75an.
    Watters ar superfina.
    Jag tankte kanske kopa en sadan, och de pa affaren har i USA (bor i San Francsico) sa att det skulle ta 3-4 manader att fa hem.

Jag ar amerikansk storlek 12 (typ en 42 upptill och 40 nertill, fats man maste ju bestalla det storsta mattet sa det racker till)

Svar på tråden Letar ENKEL brudklänning...tips på bra hemsidor/designers???