• Pagnie

Är detta dyrt?

Jag har ni hittat en frisör som kommer hem till mig på min stora dag,
    hon gör bruduppsättningen och make-up och hon är utbildad i båda. Hon sätter dessutom i löshår 100-120 slingor.
    det ingår en konsultation och provuppsättning samt provsminkning, hon plockar ögonbryn och klipper om det behövs när löshåret kommit i.
    hon skickar sedan med en godiebag med hårnålar, hårspray, puder och läppglans så man kan bättra på under dagen.

är det värt att betala 7500 för detta?

• Svar på tråden Är detta dyrt?
  • FrökenMäkelä

OJ vad dyrt!
    Nu vet jag iofs inte vad löshår kostar att köpa + insättning av det. Men jag hade aldrig i livet betalat 7500 för det du nämner.

• Aniara4

Det var dyrt! Jag betalade 2500:- för samma sak minus hembesök och goodiebag. Jag skulle kunna tänka mig att lägga till 500 - max 1000:- för hembesök, och köpa mina hårnålar själv!

• MarieTherese05

Tycker det kostar för mkt med... jag själv är utbildad i allt skulle!!!
    Det är ditt bröllop & du ska givetvis känna efter hur du vill ha det... Jag tycker det är viktigt att det känns rätt!
    Under mitt bröllop betalar jag inget för allt detta men det är ju för mina kolegor fixar det, Lycka till  

• lenuz

Ring runt och kolla med andra frisörer vad de har för priser. På många ställen har de både frisörer och make-up artister eller samarbetar med andra ställen dit du får vända dig för make-up. Jämför och se om det pris du fått verkar rimligt.

• ThereseV

Jag har sett priser för smink och hår för runt 3500. Jag vet inte vad löshår kostar att sätta in och om det brukar ingå men 4000 kr mer för goodiebag, hembesök och ev löshår känns lite väl saftigt, om hon inte ska resa väldigt långt...

• Pagnie

alltså det är ju löshår som sätts in med keratinfästen som alltså sitter kvar några månader efter bröllopet och som man kan sätta om. och det kan ju kosta lite.
    sen har hon två konsultationer innan och två provuppsättningar.

• Pagnie

ni som säger att ni betalade 3500 respektive 2500 för samma sak var det löshår som satt för dagen eller var det en hårförlängning?

• karamell

Jag tycker det är dyrt, men jag vet att det är däromkring det kan landa, speciellt med goodiebag och så.
    När det gäller goodiebag så har man oftast hårnålar och en läppglas och puder redan sedan innan och kan göra sin egen "goodie bag."
    jag har bokat en tjej som gör sminkning, uppsättning, och en konsultation, samt att hon kommer hem till mig på bröllopsdagen och gör det. Allt för 2600. Hon verkar proffisg dessutom. Löshåret får jag däremot köpa till själv.

• Aniara4
    Pagnie skrev 2013-01-18 12:24:28 följande:
    alltså det är ju löshår som sätts in med keratinfästen som alltså sitter kvar några månader efter bröllopet och som man kan sätta om. och det kan ju kosta lite.
    sen har hon två konsultationer innan och två provuppsättningar.
    Ok, ja då är det ju en annan sak, om det är en hårförlängning snarare än tillfälligt löshår. Jag hade löshår som sattes fast under dagen bara. Jag vet inte vad hårförlängningar brukar kosta, börja med att kolla efter det och lägg ihop det med vanliga brudpaket för att få ett hum kanske.

Jag hade en konsultation med provsminkning och provuppsättning.
  • Pagnie

ja precis det är ju riktig förlängning.
    sen är det två konsultationer och provuppsättningar

• Principisessan

det är väl olika vad man betalar för förlängning, men det kostar väl i regel 2500-3000 kr. iallafall när jag gjorde mina en gång i tiden. 
    Tror inte att hon klippte mig då också dock.
    Sen så är det ju väldigt olika vad bruduppsättningar kostar. Jag betalar 800 kr per timme om jag inte missminner mig. vet att vissa har paket för det också. och där är väl 2000 för provuppsättning och uppsättning på dagen D hyfsat vanligt pris.
    Och festsminkning brukar ju kosta 500 kr om det är utan konsultation innan. En regelrätt brudsminkning som tar längre tid brukar kosta mer. tex tar make up store 1500 kr om de inte nu ändrat sina priser. då ingår även konsultation.

Det beror ju på vart i landet du bor och vilken frisör du vänder dig till. 
    Finns det någon särskild anledning till 2 konsultationer? 

• Pagnie
    majjja skrev 2013-01-18 14:49:34 följande:
    det är väl olika vad man betalar för förlängning, men det kostar väl i regel 2500-3000 kr. iallafall när jag gjorde mina en gång i tiden. 
    Tror inte att hon klippte mig då också dock.
    Sen så är det ju väldigt olika vad bruduppsättningar kostar. Jag betalar 800 kr per timme om jag inte missminner mig. vet att vissa har paket för det också. och där är väl 2000 för provuppsättning och uppsättning på dagen D hyfsat vanligt pris.
    Och festsminkning brukar ju kosta 500 kr om det är utan konsultation innan. En regelrätt brudsminkning som tar längre tid brukar kosta mer. tex tar make up store 1500 kr om de inte nu ändrat sina priser. då ingår även konsultation.

Det beror ju på vart i landet du bor och vilken frisör du vänder dig till. 
    Finns det någon särskild anledning till 2 konsultationer? 
    det är i stockholm. Nej alltså första är för att bestämma frisyr och dessutom bestämma färg på löshåret. Andra är för att sätta i löshåret. så det hela beror ju på löshåret kan man säga. haha.
    Ja alltså där jag kollade så kostade löshår 4500 att sätta i med lika många slingor som hon gör.
  • Yourstruly

Det är inte dyrt tycker jag! Inte med tanke på att hon gör en förlängning med keratinvax!

• ThereseV

Räknar du på att löshåret kostar 4500 så är det ju 3000 kr kvar, vilket jag tycker är ett rätt vanligt pris för smink och hår och då är det ju dessutom hembesök + goodiebag så även om det är mycket pengar så käns det ju som ett normalt pris. Känner du att du vill ha allt det där så är det ju bara att köra, annars kanske du kan välja bort vissa delar eller kolla efter någon som bara kör smink och hår "som vanligt"? 

Svar på tråden Är detta dyrt?