• FrökenMäkelä

Handla drickan i tyskland men varifrån

Vi ska handla våran alkohol, även läsk från tyskland till vårt bröllop. Men var ska man handla?

Calles, BorderShopen eller vad finns det mer?

Ni som handlat från Tyskland tidigare vilket ställe rekomenderar ni.

• Svar på tråden Handla drickan i tyskland men varifrån
  • Kakan 81

Bra fråga! Jag undrar också! Hade en kompis som beställde från calles och tyckte det var smidigt.

• Mimavibe

Har ni gott om tid på er till bröllopet så kan jag rekommendera www.spritovin.se 
    Ni handlar från tyskland men får det levererat till din hemstad.. =)
    Bara ett litet tips från mig =)  

• Pillan

Vi brukar köpa vin och sprit på calles eller flegards. Sen kör vi inom bordershop och köper öl och cider. Bordershop kör du i princip förbi när du ska på och av båten. Calles och flegards ligger mittemot varandra om du kör en bit (från puttgarden). Men det är inga jätteskillnader prismässigt vad jag märkt. Sprit lite billigare på flegards kanske och ofta bra tillbud på öl på bordershop.

• Pillan

Fleggaard stavas det nog btw

• mimi00

Vi handlar alltid på puttgarden :) Absolut bäst och billigast när man reser från sverige :) 

• Fial8

Hur mycket tjänar man egentligen på att handla i Tyskland? Bilkostnad t.o.r (vi bor i Stockholm) samt ev. övernattning och tiden som går åt måste väl räknas in på ngt sätt också tänker jag. Att lägga en helg på detta jämfört med att handla på bolaget en par tre timmar? Tid är också pengar, typ. Känns inte som att det är värt det men det kanske är så billigt med vin o bubbel där nere att det är det? Prisjämförelser någon?

• FrökenMäkelä

Beställa kommer vi inte göra då vi bor i södra delarna av skåne så resan dit är det minsta problemet. Sitter nu på Calles hemsida och försöker räkna lite på vad det kostar.... ojojoj vad det rullar iväg med pengar och då har vi bestämt sen tidigare att vi inte kommer ha starksprit mer än wiskey till kaffet.

• GustavB
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-19 12:49:49 följande:

Beställa kommer vi inte göra då vi bor i södra delarna av skåne så resan dit är det minsta problemet. Sitter nu på Calles hemsida och försöker räkna lite på vad det kostar.... ojojoj vad det rullar iväg med pengar och då har vi bestämt sen tidigare att vi inte kommer ha starksprit mer än wiskey till kaffet.

Mmm.. spritpengar springer iväg fort, även fast det är snorbilligt i Tyskland
Svar på tråden Handla drickan i tyskland men varifrån