• Längtandsfull

Nu måste jag reda ut allt det där med ringarna i kyrkan.. hjälp mig.

Vi kommer köpa nya ringar som ersätter våra förlovningsringar.
    så ska jag även ha en till ring.

men när skall alla ringar på?
    står man verkligen inne i kyrkan och fifflar med 3 ringar??

Eller är det kanske bättre att ta på dom nya förlovningsringarna innan??

Hur gjorde ni??
    Vill göra oavsett hur många ringar ni hade och bytte ut =) 

• Svar på tråden Nu måste jag reda ut allt det där med ringarna i kyrkan.. hjälp mig.
  • Csve

Jag hade oxå tagit på förl.ringarna först och endast vigselringarna i kyrkan.

• stormhelen

Jag säger som alla andra. Jag hade tagit på mig den nya förlovningsringen först.

• Längtandsfull

ok.. så bara då ta på min andra ring i kyrkan??

Hur skall ni själva göra?
    Kommer ni ha kvar era förlovningsringar eller skall vi båda ha nya ringar?? 

• Csve

Kommer endast putsa upp förlovningsringen innan..

• filibustern
    Csve skrev 2013-01-21 07:07:58 följande:
    Kommer endast putsa upp förlovningsringen innan..
    jag med. :) 
  • yavanna81

Det vanligaste är att man sätter på en ring på mannes finger och en på kvinnans under cermonin. Kvinnan har oftast två ringar och den ena har man då på sig från början. Mannen har oftast en ring och därmed ingen på sig när cermonin börjar. Hans förlovningsring blir ju en vigselring efter bröllopet. (I det vanligaste fallet då även om vissa män har två ringar nuförtiden)

Jag har aldrig varit på ett bröllop där bara kvinnan får på sig en ring.

• Längtandsfull

Yavanna81: tack för den viktiga infon. Precis va jag ville veta =) tyckte det kändes så konstigt att bara jag har en ring vid ingång och trodde då att Mannen inte skulle ta av sin ring =) men nu vet jag hur det vanligt fungerar. Tack

• Längtandsfull

Så dumt att den förlovningsringen vi har idag inte går att kombinera ihop med en till rinh som jag vill ha =( Så jag får byta min förlovningsring oxh eftersom att vi vill att våra förlovnongsringar ska matcha så får även sambon byta. Men det är ju nått speciellt med dom första ringarna så dom får sparas i ett skrin.

Svar på tråden Nu måste jag reda ut allt det där med ringarna i kyrkan.. hjälp mig.