• Längtandsfull

Är det väldigt ovanligt att köpa nya förlovningsringar strax innan bröllopet? eller är det någon mer som gjort som vi funderar?

Dom förlovningsringarna vi har idag och har haft i ca 8 år är svåra att matcha med någon annan ring.. Hellst skulle jag vilja ha våra ringar kvar och kompettera med en extra ring till mig men då får jag byta förlovningsring för att det skall bli bra..

Är det väldigt ovanligt att både kiillen och tjejen byter ut sina förlovningsringar??

Hur gjorde nimed ringarna?? 

• Svar på tråden Är det väldigt ovanligt att köpa nya förlovningsringar strax innan bröllopet? eller är det någon mer som gjort som vi funderar?
  • ThereseV

Jag tycker jag läser rätt ofta att folk ska byta ut ringarna eller göra om dom som dom redan har, så så ovanligt är det nog inte. Om dom är svårmatchade men du ändå vill behålla den så kan du ju flytta över förlovningsringen till höger hand och seda bara ha vigselringen på vänster. Känns det tomt på vänster så är det ju inte jätteovanligt med morgongåvor eller att man får en till ring efter x antal år, när man får barn eller liknande.
    När vi valde förlovningsringar så hade i vi åtanke hur vi (jag) ville att vigselringen skulle se ut så för oss blir det ju lite lättare.. 

• Pillan

Vi var studenter när vi förlovade oss och köpte därför enkla förlovningsringar i 9 karats guld, billigt på ur och penn. Dessa ska vi ta av oss inför bröllopet och förvara på lämpligt ställe. På bröllopet blir det nya ringar för oss båda som är valda med omsorg. Jag kommer alltså enbart att värna min vigselring efter bröllopet. Är inte så viktigt för mig att ha två. Men jag tycker absolut ni kan byta förlovningsringar och komplettera med ny vigselring till dig. Hört fler som gjort så!

• Längtandsfull

Ok. Tack för svaren.. Det var som sagt 8 årsen som vi förlovade oss. Då var vi unga och vi har Ändrat stil och smak under åren.

• Mmmaria

Absolut, köp nya om ni känner så !!

Vi förlovade oss 2 månader innan bröllopet så vi hade inte riktigt det problemet ; )

• Alvi

Vi sålde in våra förlovningsringar och köpte nya, en bredare till honom och två till mig. (han vill bara ha en)

Svar på tråden Är det väldigt ovanligt att köpa nya förlovningsringar strax innan bröllopet? eller är det någon mer som gjort som vi funderar?