• Anonym (ska ju va glad)

borde inte bry mig

Detta har pågått ända sen jag flyttade ned till min m2b i Göteborg, Min mamma kan inte acceptera att jag har ett eget liv här nere utan ringer och säger "du har svikit din släkt alla tycker det är så konstigt att du aldrig kommer upp" Inte blev hon glad när vi skulle gifta oss heller utan säger "måste du gifta dig" vlket gör mig ännu mer ledsen. Känns som hon missunnar mig att va lycklig. Hade en disypt i morse med henne då hon frågade varför jag inte hör av mig, Jag tänkte säga därför att du gnäller ändå bara på att vi ska gifta oss och är inte glad för våran skull.. Men istället slutade det med att jag blev så ledsen att tårarna rann och funderar på om jag ens ska bjuda dem på bröllopet. Det är ju snart dax men jag känner ingen glädje. Vill ju va glad och förväntansfull,

• Svar på tråden borde inte bry mig
  • Anonym (också utflyttad)

Jag känner igen det där. Jag har flyttat några gånger..först med halva min familj till andra sidan sverige och nu till min fästman till tredje sidan sverige. Jag får också höra att jag aldrig kommer upp , hör av mig för sällan osv..Varje gång man pratar med familj/släkt så får man en utskällning typ..
    Nu ser dock min familj fram emot bröllopet så jag har ju tur där, men jag förstår verkligen hur du känner.
    Har du pratat med dom om det? Det kan ju hända att dom inte alls menade så som du tolkade det ...det är ju lätt hänt att  man reagerar lite konstigt när man saknar någon/är rädd att förlora någon helt.  

Att prata med dem är som att prata med en vägg dem håller varandra om ryggen =(

• filibustern

hatar sånt.. det finns ju telefon för bövelen! facebook, skype! jisses.. och så kan man ju vända på saken: varför kommer inte DOM ner till er?? ursäkta men jag tycker det är ganska själviskt att hålla på sådär, dom mor vill man ju sina barn det bästa! om du är lycklig och vill gifta sig tycker jag hon borde vara glad över att du är det. 

hoppas du ändå kan finna glädje över det so mkomma skall och att ni får en underbar dag! :) 

Ja jag hoppas det ... Har även drabbats av en hemsk huvudvärk sedan i går kräktes x2 och det gör ont att titta i en skärm :(

• filibustern
    Anonym (ska ju va glad) skrev 2013-01-21 17:06:51 följande:
    Ja jag hoppas det ... Har även drabbats av en hemsk huvudvärk sedan i går kräktes x2 och det gör ont att titta i en skärm :(
    ja det förstår jag att du har.. stressad över situationen som du är... hoppas det går över!
  • Tooie

usch så hemskt tråkigt! tycker du ska säga vad du tycker till din mamma... det är bara dumt att hålla det inne för hon verkar ju inte göra det så varför ska du göra det?
    jag vet hur det är... höll saker också inne men insåg att det bara blev värre....

hoppas det ordnar sig för dig 

Svar på tråden borde inte bry mig