• Angelica och Engin

Lång slöja??

Jag skall själv ha en väldigt lång slöja och är nyfiken på om fler har valt samma och hur ni har tänkt att ha erat hår(gärna bilder).?? Om ni redan har gift visa gärna bilder ni med

• Svar på tråden Lång slöja??
  • Angelica och Engin
    daniiel skrev 2013-01-21 18:01:27 följande:
    Jag hade en lång, enkel slöja och valde en halvuppsättning. Lockade håret och satte upp hälften.

åh va fint =)
  • daniiel
    Angelica och Engin skrev 2013-01-21 18:04:05 följande:
    åh va fint =)
    Haha ptja, med tanke på att jag inte visste förrän samma dag hur jag skulle ha håret och jag fick lite snabbhjälp av min syster, så tycker jag det blev riktigt bra :) Det jag sa till henne var "Jag vill ha något lockigt, slarvigt och där jag kan ha slöja i kyrkan och ta ut den till festen utan att förstöra frisyren" och jag tycker att jag fick det :)

Hur ser din slöja ut? :)
  • Annamolly

Jag ska ha en san med spets-kant (som matchar spetsen pa klanningen) och en 'blusher' over ansiktet som man viker upp sedan:

www.bridefinds.com/files/2011/02/Etsy-34-Inch-Chrysanthemum-Wedding-Veil.jpeg

Fast jag hade inte tankt ha den hela kvallen. Jag vet inte nar jag ska ta av den... Jag ar lite orolig for att frisyren ska bli forstord eftersom jag vill ha nagot sant har: (garna med lite blommor i ocksa)

media-cache-ec4.pinterest.com/upload/288019338640727033_BHAxRpVW_c.jpg 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Tooie

jag vill också ha lång slöja men kunna ta av den på kvällen... är väldigt orolig att frisyren blir förstörd då... :( men visst borde man förklara det för frisören att man vill ta av slöjan på kvällen och hon borde kunna göra en uppsättning som gör det möjligt? 

• daniiel

Men om ni bara fäster slöjan med en kam och/eller några hårnålar, så ska det nog inte vara några problem för frisyren :) Då lyfter man ju som bara ur slöjan ur håret.

• Angelica och Engin
    daniiel skrev 2013-01-21 18:21:54 följande:
    Haha ptja, med tanke på att jag inte visste förrän samma dag hur jag skulle ha håret och jag fick lite snabbhjälp av min syster, så tycker jag det blev riktigt bra :) Det jag sa till henne var "Jag vill ha något lockigt, slarvigt och där jag kan ha slöja i kyrkan och ta ut den till festen utan att förstöra frisyren" och jag tycker att jag fick det :)

Hur ser din slöja ut? :)

Min ser ut ungefär såhär fast den jag har är med dubbla lager...

med en frisyr som denna

• Angelica och Engin
    Sara 120707 skrev 2013-01-22 19:21:14 följande:

Vilken vacker bild ni ser underbara ut Solig snyggt med slöjan som fladdrar i vinden..
  • Sara 120707
    Angelica och Engin skrev 2013-01-23 09:58:04 följande:
    Vilken vacker bild ni ser underbara ut Solig snyggt med slöjan som fladdrar i vinden..

Tack

En stor anledning till att jag hade slöja var just för att det kan bli väldigt vackra bilder, hade den på under fotograferingen och vigseln och tog sedan av den

Svar på tråden Lång slöja??