• Filurisenify

Storleksändra ring i Stockholm

Hej! jag och min sambo har idag fått våra förlovningsringar i palladium och vi är jätteglada Skrattande. Min ring var dock en aning för stor och jag skulle väldigt gärna vilja förminska den då det känns som om den ska ramla av när jag går. Att skicka tillbaka den till tillverkaren är inget alternativ då vi planerar att förlova oss under vår semester som vi åker på den 1 februari. 

Har någon tips på guldsmeder i Stockholm som gör ringförminskningar för palladiumringar? vad kan detta tänkas kosta och hur lång tid kan detta ta? 

Tusen tack! 

• Svar på tråden Storleksändra ring i Stockholm
  • Lenblo

Jag kan ingenting om palladium, men om någon kan fixa en avancerad ringändring i Stockholm så är det Kaplans Safir! De tog ca 400:-  och någon dag på sig för att ändra en ring med 14 stenar i för ett par år sedan.

• ThereseV

vi köpte våra ringar i palladium från Juvelia (i gallerian). Dom borde kunna ändra storlek även på ringar som dom inte har tillverkat. Min sambo förstorade sin ring, jag minns inte hur lång tid det tog mer än att jag blev förvånad över att det gick fort. Dom tog inget betalt för att ändra storlek på sambons ring så jag vet tyvärr inte vad det kan kosta.. 

• Filurisenify

Tack så mycket för alla tips! jag har varit i kontakt med båda dessa så blir  en av dem,  både Juvelia och Kaplans Safir verkar intressanta :) har dock bestämt mig att vänta lite tills efter vår resa eftersom att det blev så pass tajt om tid. 

• minichristina
    Lenblo skrev 2013-01-24 12:41:24 följande:
    Jag kan ingenting om palladium, men om någon kan fixa en avancerad ringändring i Stockholm så är det Kaplans Safir! De tog ca 400:-  och någon dag på sig för att ändra en ring med 14 stenar i för ett par år sedan.
    Kaplans safir, är det samma som har Kaplans auktioner på Biblioteksgatan? Är det dit man går? Jag funderar på att köpa en alliansring där, men behöver få den förminskad isf, var det du gjorde?
  • Lenblo

Jag förstorade ringen en ring jag köpt från USA (vars sättningar flera guldsmeder inte vågade befatta sig med). Kaplans Safir är en guldsmedsbutik (Biblioteksgatan 5) och systerbolag till Kaplans auktioner. Du kanske kan få rabatt om du handlat ringen på Kaplans auktioner?

Svar på tråden Storleksändra ring i Stockholm