sarcor16 skrev 2015-05-10 23:17:19 följande:
Vi har ikväll suttit med gästlistan och funderat på var vi ska dra gränsen, och hur stort vi vill ha det, det var svårare än vi trodde
Vi ska ha kyrkligt vi funderar på Angelstas kyrka en stenkyrka från 11-1200-talet, troligen i Juli (då det är störst chans till bra väder ) Den festlokalen vi vill ha just nu (innan vi kollar priser m.m.) Ligger i sundet i Dörarp, ett halvstort hus precis vid en sjö med brygga helt gudomligt.
Vidare har jag bestämt bukett och blommor och klännings tittandet är i fullgång
För tillfället är det jag som driver och tittar och mest samlar in idéer. Jag försöker få in sambon så mycket som det går och frågar mycket om vad han tycker m.m. men tror det är jag som tycker det är kul och jag har en tendens att bli överengagerad när jag verkligen vill något och tycker det är kul (men i detta fallet tror jag inte att jag är ensam om det
)
Åh, jag vet hur det är med gästlistan, vi satt också med den för ett tag sedan och kom till slut fram till en bra kompromiss som vi båda är nöjda med och som går hand i hand med vår ekonomi - så skönt! (Visst kan det ändra sig, men det känns ändå som att vi kommit fram till en bra grund.)
Hoppas att priset på festlokalen stämmer överens med vad ni tänker! *håller tummarna* Då vi gifter oss borgerligt har vi festlokal och vigsellokal i ett, vilket känns supersmidigt och trevligt. Framför allt då vi hittat en lokal som vi båda är jättenöjda med. Vår lokal ligger också vid vattnet, med utsikt mot staden och på hög höjd. Så fiiint!
Vad har ni för idéer kring bukett och klänning? Själv vill jag ha en kortare klänning (vadlång), gärna med ett fint liv och sweetheartmodell. Förhoppningsvis ska jag låta sy upp något sådant till hösten, om jag inte hittar något jag gillar.
Haha, du är verkligen inte ensam om att vara (över)engagerad.
Förhoppningsvis kommer det med tiden - när det närmar sig mer engagerar sig säkert partnern mer. (Vi har till exempel inte pratat så mycket bröllopsplanering nu sedan vi förlovade oss i början av detta året, på grund av flytt och annat), men efter sommaren, när det är mindre än ett år kvar lär vi sätta igång mer "på riktigt", tror jag.)