FrökenMäkelä skrev 2013-01-27 13:30:57 följande:
Vilken teknik har du satt in ditt löshår med? Sätter du in det själv eller hos frisör?
Har kollat på Rapunzels hemsida och Nail-extensions känns som det är mest intressant.
Tycker du det kräver mycket underhållt? Förlåt om det blir många frågor :(
jag brukar varva lite gällande tecknik, ibland syr jag in det och det gör jag hos frisör och det brukar hålla ca 2 månadr på mig, och det är ju väldigt lätt att hålla efter, bara att ta det lite lugnt när man borstar, och att du flätar det när du ska sova, annars sitter det ju där det sitter så det tvättar du ju precis som vanligt med ditt riktiga hår. sen ibland,kanske varannan gång så kör jag bara med clips, dels är det snällare för plånboken, och när man precis tagit ut det sydda är det rätt skönt att få "vila" hårbotten ett tag. dock får du ju lite extra moment med clipsen, du kan inte sova med det så det blir ju att ta i och ur, och sen får du borsta och tvätta det sepparat, inte för att det är så jobbigt, mer att man känner sig lite rolig när man står och tättar en lös "hårtoffs" ;)
tejpat och vax och microringar är jag personligen inget för alls, tycker det sliper som tusan på ens riktiga hår och gör ont att sova med, men det uppleverman ju olika.
och jag änvänder mig inte av några av alla dessa special medel som finns just för extantions utan kör med vanligt shampoo och balsam för torrt hår och det brukar hålla runt ett år, plus minus ett par månader :)
oj vd långt det blev, hoppas det var till nån hjälp :)