• Anonym (klyven)

ex flickvänner

Jag lever ihop med en kille som jag älskar och som jag verkligen tror älskar mig. Det är bara ett problem.. Jag har så svårt för hans ex flickvänner!!
    Nu är jag egentigen ingen som ska snacka, för han har ett ett års förhållande bakom sig (där ingen i hans umgänge eller familj gillade tjejen alls) och ett tre månaders "förhållande". 
    Jag var själv tillsammans med mitt ex i 7 år och hade ett helt bröllop planerat innan jag gjorde slut. 
    Problemet ligger nog mycket i att min kille inte alls vill prata om sina ex och när jag ställer frågor så säger han oftast att han inte minns!!!!

• Svar på tråden ex flickvänner
  • Papillon

Hurdana frågor frågar du? Han kanske blir obekväm, eller så kanske han faktiskt inte minns lite beroende på frågorna. Eller så kanske han tycker att det känns onödigt att prata om sina ex när det är dig han vill vara med.

• stormhelen

Jag och min m2b är av åsikten att gammla flammor kan man lämna bakom sig.

Vi tycker att det känns onödigt att prata om, och dra in dem i vårt förhållande.

Det har ju tagit slut av en anledning.

Vi har valt varandra och vill vara med varandra.

Det ligger bakom oss så att säga.

Om han inte vill prata om det så tror jag att du måste respektera det, och frågar han dig inte om dina ex så vill han nog inte veta det häller.

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-01-26 08:13:20 följande:

Jag och min m2b är av åsikten att gammla flammor kan man lämna bakom sig.

Vi tycker att det känns onödigt att prata om, och dra in dem i vårt förhållande.

Det har ju tagit slut av en anledning.

Vi har valt varandra och vill vara med varandra.

Det ligger bakom oss så att säga.

Bra skrivet! Det är samma för oss.
  • Chicita

Nu låter säkert det här elakt, men det är inte elakt menat...

Men vad har hans ex med erat förhållande att göra?
    Vad som hänt i hans liv innan du kom in i det har du inte något med att göra egentligen om inte han vill berätta. Erat gemensamma liv började när ni träffades, att fråga ut honom om hans ex är bara ren nyfikenhet som inte har med er två och erat liv att göra och som inte kommer hjälpa er framöver heller.
    Och om du är ute efter att "lära dig av deras misstag" så att säga, alltså varför det tog slut så att du inte gör om samma saker... tja då är du ute och cyklar.

Jag kan berätta om mina ex för min make, det är en stor del av mitt liv och om jag ska berätta något kul eller tråkigt som hänt mig så var säkert ett av exen med där så dom åker liksom med "på köpet" så att säga i berättandet.
    Men jag tassar ju lätt där... Ex är ex av en anledning och jag behöver inte gå in på dom något närmare. 
    Det som betyder något är dom minnen som jag och maken skapar tillsammans nu...

• Anonym (Pilar)

Om du har svårt för hans ex kanske du inte heller ska ställa frågor om dem. De är ex. De är en del av hans tidigare liv. Men de behöver inte betyda så mkt för ert liv nu.
    Ofta är det ju så, som Chicita säger, att när man pratar om sitt liv behöver man nämna ngt ex för att kunna beskriva en viss situation, men mer än så behöver det inte vara.
    Ens liv innan man träffade Hen är ju också viktigt så tillvida att det har lett till att man är som man är nu, men någon vidare analys av detta i relation till sitt nuvarande förhållande är nog oftast helt onödigt.
    Lev i nuet, kram!

• Annamolly

Svart for? Hur menar du? Umgas ni med dom? Sluta med det i sa fall! Och varfor fragar du om dom? Jag vet inte ens hur manga tjejer min fastman har haft, och han har aldrig fragat mig ur manga killar jag haft heller. Jag vet att han har haft ca 4 och han vet att jag har haft ungefar lika manga. Din kille har alltsa haft 2! Det ar ju inte direkt sa att du behover undra vad han holl pa med innan han traffade dig. Jag hade forstatt om du hade varit orolig och undrat over hans livsstil om han hade legat med 50 personer innan dig, da kanske man hade undrat varfor han valt att stadga sig till slut. Men tva personer? Det finns ingen anledning alls att prata om det. Jag reagerar likadant som din pojkvan nar jag rakar saga nagot som ror mitt ex. Jag blir obekvam for jag kanner att det ar respektlost att prata om en gammal flamma som ar helt betydelselos i jamforelse med vad vi har tillsammans idag. 

Du har absolut ingenting alls att oroa dej over, jag lovar. (Inte baserat pa det du sagt har). 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • CoG

Om man inte vill prata om sina ex, varför ska man då bli tvingad?

Om man har barn med ett ex så finns oftast personen kvar i bilden på sitt hörn.
    Men annars kan man väl få glömma och bara gå vidare om man vill det?

Och ibland får man tänka efter innan man ställer en fråga,
    man ska inte fråga om sånt man inte vill veta.

Tänk om hans ena ex hade precis det utseendet som han är svag för och inte vill säga det till dig, av omtanke för att inte du ska känna dig mindre fin i hans ögon...eller något liknande.
    .
    Kanske var det hans ex som dumpade honom och sårade honom väldigt mycket och det fortfarande finns där som en tagg.

Oavsett så är det hans ensak.

• FruForsmark

Varför vill du ens prata om hans ex? Varför är de viktiga för dig (de verkar ju inte vara viktiga för honom)? Du är hans tjej nu, det är dig han valt som partner. Tro på dig själv för han gör ju det. Kram!

• Anonym (Mognad)

Jag skulle bli gräsligt obekväm om min nuvarande skulle fråga ut mig om något ex. Tycker som många andra att du inte har med saken att göra. Jag kan känna igen mig i ditt beteende från när jag var yngre, men jag skulle aldrig fråga upp om saker om min blivandes ex idag. Då var jag inte heller mogen för ett seriöst förhållande och inte tillräckligt klar med mig själv. Tack och lov träffade jag min blivande man när jag hade gjort ett antal relationsmissar... Sånt som man inte vill veta ska man inte fråga om och sånt som inte har betydelse för nuet ska man inte dra upp. Relationen ska ju inte utvecklas i förhållande till vad som varit tidigare, utan som en egen relation. Släpp det som varit!!

Svar på tråden ex flickvänner