• Grodprinsens brud

Vilken ring är snyggast?

Jag har den här förlovningsringen från Flemming Uziel... 
     Tradition, 803-4,5
    Och är nu i valet och kvalet mellan två vigselringar.. Jag har en favorit och min blivande make har en favorit... 
    Vilken tror ni blir snyggast ihop med denna förlovningsring?

1. Schalins  Norrsken Virvla 0,20 ct

eller

2.  Flemming UzielStella, B083

Jag vet inte om det är någon färgskillnad eller ej då det står rödguld på båda... 

• Svar på tråden Vilken ring är snyggast?
  • ThereseV

Egeltigen vill jag säga nr 1, för jag gillar den typen av ringar, men jag tror nr 2 blir en snyggare kombination. 

• Chicita

Nu är jag tråkig och säger att vilken som helst av dom skulle passa.

Däremot kommer ju kombinationen med ettan antagligen att bli lite bredare. Så om du har korta fingrar så kanske du ska välja kombinationen med tvåan och om du har långa fingrar så kanske kombinationen med ettan är bäst.
    Har du "normala" händer så spelar det absolut ingen roll. Ta den du gillar bäst, det är ju du som ska använda den, inte din fästman Flört 

• Grodprinsens brud

hihi nej det är sant... Jag vet inte alls hur jag ska göra, det jag funderar på är om schalins ringar i rödguld är så röda som på bilden för min Flemming Uziel-ring är så gul som på bilden.. .Kan det skilja så fast det står att det är rödguld i båda? Jag vill ju inte ha olika färg på dem... 

Jag har ju fastnat för båda dessa två men av dem är ettan min favorit och tvåan är sambons.... 

• Chicita

Gå och testa...
    Har inte Guldfynd ringar från Schalins?

Jag tycker att det ser ut som att din förlovningsring är i gult guld (mindre koppar men mer mässing har jag för mig) men du kanske kan få vigselringen i gult guld också i så fall. Men prova först så ser du ju hur dom ser ut på finget också Flört 

• snowstars

Jag är väl lite partisk för jag har också en liknande förlovningsring från Flemming Uziel, kanske lite smalare. Och så har jag tittat på ring nummer 2 som vigselring, så jag röstar på 2:an!

• Annamolly

Ettan och trean ar enligt min mening samma sorts ring. (Forlovningsring i Sverige, vigselring utomlands). Schalinsringen tycker jag borde passa riktigt bra med den du har nu. Den ar verkligen jattefin!Glad

2013.06.22 Samos, Grekland
  • Grodprinsens brud

Tack för era åsikter... Jag är lika kluven som ni... Jag har alltid korta naglar utom lösnaglar när jga går på fest så fingrarna ser ju automatiskt kortare ut då... Favoriten är definitivt ettan MEN jag inväntar svar angående färgskillnaden från butiken jag pratar med... Hoppas hoppas de svarar imorgon!

Svar på tråden Vilken ring är snyggast?