• Längtandsfull

Är der verkligen så ovanligt med överlappsringar? Vad tycker ni??

Jag kommer ha en såkallad överlappsring som vigselring. (det ligger alltså lite över förlovningsringen.)

Har försökt googla men hittar nästan inget alls..

skulle vilja se llite bilder samt höra om fler som valt detta.

Denna ring har jag valt.. ser konstigt ut nu men det ska va en matchande förlovningsring brevid. (till vänster om vigselringen)

Va tycker ni??

• Svar på tråden Är der verkligen så ovanligt med överlappsringar? Vad tycker ni??
  • Chicita

Det känns inte så udda. Men vanligast vad jag sett här är väl att vigselringen har typ en fyrkantig sten som sen binder ihop de båda ringarna.
    Din är ju lite mer romantisk och tjejig skulle jag säga.
    Men jag håller inte med om att det är så udda, däremot kanske inte folk kallar det för "överlappsring" och därför hittar du inga bilder... 

• Längtandsfull

ok.. tyckte själv det var konstigt att jag inte hittade nått.. dom i butiken kallade det så så då gissade jag påå att alla gjorde det=)

kul att ni gillade min ring=)

Får försöka leta vidare..

• CoG

Jag har ett hjärta på min ena ring som även lägger sig över ring nr 2.
    Det är fint att binda ihop ringarna på något sätt tycker jag :)

• TheD

Inte alls något ovanligt :) Tror det var en riktigt trendgrej förra året eller så kändes det så för det poppade upp såna ringar överallt.

• Chicita

Jag googlade "överlappande vigselringar" och fick upp detta (bland annat)

Det här är ju en annan version där förlovningsringen hamnar mitt i den andra ringen

• Längtandsfull

Tack för era svar och bilder.. Ska se om jag hittar fler bilder..

Svar på tråden Är der verkligen så ovanligt med överlappsringar? Vad tycker ni??