Kan man be gäster bära platta skor?
Lite luddigt ämne det här så jag visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden.
Vårt bröllop ska hållas utomhus, och festen i en lada som i princip har stampat jordgolv. Underlaget kommer variera mellan skog, singel, ladan etc.
Nu är det diskussioner i familjen huruvida vi ska fixa något golv till ladugården. Å ena sidan vill jag ju ha golv för det underlättar, å andra sidan är jag rädd att det förtar lite av känslan. Dessutom är det omständigt och dyrt (vi har väldigt tight budget), tillochmed golvfirman påpekade detta lite extra.
Kan man strunta i att hyra golv och be gäster klä sig därefter, tex genom att skriva i inbjudan att det är stampat jordgolv så får de välja själv. Jag tänker att vi inte är de första som har dåliga underlag, många gifter sig i trädgårdar etc och det går ju bra, men min mamma börjar bli lite löjlig över det här och menar att alla har klackskor, skorna gör outfiten etc etc.
Vi kommer ha ganska många gäster, men jag kan inte direkt känna att nån annan kommer bli arga om de inte får ha klackar. Breda klackar eller kilklackar borde ju dessutom gå bra. Jag själv har planerat ha kilklack pga skogen och ballerina om/när man tröttnar.
Vad säger ni, hade ni blivit sura om ni kommer på en fest med jordgolv? även om det står i inbjudan? hur långt måste man fixa saker för sina gäster?
(har funderat på andra lösningar som att ha mattor utlagda som nån sa här på BT, men då måste man hitta mattor billigt etc)