daniiel skrev 2013-01-28 14:41:38 följande:
Bara en fråga, är folk verkligen så hungriga?
En vanlig kväll kanske du inte är uppe och dansar flera timmar och du kanske inte dricker alkohol. Sånt som kan påverka aptiten alltså
Nu är det ju inte säkert att det blir varken dans eller alkohol. Men när TS skriver "festen kan börja" så tror jag ju att det är hålligång och inte grupper som sitter och pöser i soffor framför TV`n som man kanske gör hemma
När vi är och hälsar på svärföräldrarna (mina alltså) så brukar vi vara mer i farten än vad vi är hemma.
Hemma brukar vi käka te och smörgås på kvällen bara, nån gång runt 18-tiden och sällan riktig middag.
Men när vi är hos svärisarna så äter vi middag runt 16 och sen te och smörgås runt 20-tiden. Och det behövs. Jag brukar vara riktigt hungrig då trots att jag ändå ätit mer än vad jag brukar.
Så om jag skulle på bröllop och vigseln var 16 så vet jag ju att jag ska hinna ta mig dit, jag ska hinna göra mig i ordning och byta om osv och det kanske jag inte vill göra innan middagen. Så vi skulle nog ha ätit mat runt 16 då för att ha tid dels att äta utan stress, göra oss i ordning och ta oss dit vi ska.
Och om jag sen kanske tar ett glas vin eller något mer på kvällen och är uppe och dansar (eller i alla fall rör mig och minglar runt) så kommer jag inte stå mig på tårta och frukt hela kvällen. Om inte annat så kommer jag att må illa dagen efter av att inte ha mat i magen tillsammans med alkoholen...