• Maria1978

Ringbredd förlovningsring och vigselring

Jag behöver hjälp med ringbredd!!
    Jag ska köpa både förlovningsring och vigselring samtidigt och till vigselring har jag valt Schalins Neapel. När jag provat ringar har jag kommit fram till att en totalbredd på 9-10 mm blir snyggt på mitt finger. Neapel är i original 5 mm bred, men kan också göras smalare. Vad tror ni är snyggast, förlovningsring 5 mm + Neapel 5 mm eller förlovningsring 6 mm + Neapel 4 mm eller förlovningsring 5 mm + Neapel 4 mm.
    Har ni bilder på era ringar lägg gärna med dem och skriv vilka bredder ni har. Tack!!

• Svar på tråden Ringbredd förlovningsring och vigselring
  • jimmyojennifer

Min förlovningsring är lite bredare 6 mm. Den är i rött guld med tre små diamanter som är liggande i ringen. Min vigselring är 2 mm, rött guld alliansring med 12 diamanter. Har ingen bild nu. Kan slänga in en när jag kommer hem om du vill?

• jimmyojennifer

Vad som blir snyggast på ditt finger är nog helt efter din smak och tycke. Vad ska du ha för förlovningsring?

• Maria1978

Ja gärna, tack!

Kanske ska tillägga att förlovningsringen blir en enkel guldring i samma höjd som vigselringen.

• jimmyojennifer

Då skulle jag nog välja att ha båda ringarna lika stora, eller att ha förlovningsringen bara någon mm smalare. Jag lägger in en bild när jag kommer hem. Inte gift en så vigselringen finns i säkert förvar hemma än så länge hihi =)

• PimPim83

Min förlovningsring är 3,5 mm bred och min vigselring kommer att vara antingen 3 eller 3,5 mm bred. Bredare än så vill jag inte ha eftersom det inte skulle passa på mina fingrar.

• Amandizzen

Min förlovningsring är 4mm och min vigselring är 3mm

• Jonnaan

Helt en smaksak. Då jag testade till mig sj'älv så valde jag en bredare slät förlovning och en lite nättare vigsel med stenar. Känn efter vad du tycker passar på dig! :)

Svar på tråden Ringbredd förlovningsring och vigselring