• Anonym (TRIVS INTE)

nyss flyttat till jönköping, TRIVS INTE

ja som rubriken lyder jag & min kille har jsut flyttat till jönköping där han är uppväxt & fått jobb, jag är sjukpensinär 26 år och har inte en enda vän här nere & det är inte det lättaste som sjuk att hitta vänner, jag har inge jobb eller direkta intressen, jag TRIVS inte alls, vad ska jag göra hur länge orkar ja va ensam för jag känner mig otroligt ensam , visst har han vänner som är jätte trevliga men det är hans vänner, inga direkt jag vill umgås med som mina vänner :( känns som de kommer sluta i kaos allt detta

• Svar på tråden nyss flyttat till jönköping, TRIVS INTE
  • Chicita

Via hans vänner kan du hitta egna.
    Dom har väl flickvänner och andra kompisar dom också Glad 

Hälsa på tjejen i kassan på ICA (eller vart ni handlar) prata lite med henne varje gång ni är där snart kanske ni kan ta en kaffe någonstans?
    Det finns folk från Jönköping här. Flera av dom vill säkert träffasöver en kopp kaffe, lunch eller något och prata lite bröllop eller annat.
    På FB brukar det finnas grupper baserade på ort, gå med i en sån och lär känna folk.
    Det finns många sätt att träffa nya vänner som inte behöver innebära att man måste göra massa saker Glad 

Lycka till, det kommer att gå bra Solig 

• Anonym (TRIVS INTE)

tyvärr är hans vänners flickor inget alls för mig, trevliga ör dem men de är absolut inga jag skulle umgås med privat,  det är ju mycket som skall stämma för att trivas i hopp

• Chicita
    Anonym (TRIVS INTE) skrev 2013-01-29 20:04:55 följande:
    tyvärr är hans vänners flickor inget alls för mig, trevliga ör dem men de är absolut inga jag skulle umgås med privat,  det är ju mycket som skall stämma för att trivas i hopp
    Jo men dom kanske har andra kompisar. Du kanske kan höra med tjejerna om dom skulle ha lust att ta med sig någon kompis eller två och komma över på tjejkväll.
    Även om du inte gillar din sambos kompisars flickvänner så kan dom vara ett insteg till andra som du kanske gillar.

Leta inte hinder, leta möjligheter Glad 
  • Anonym (TRIVS INTE)

jo känns bara som jag inte hittat några möjligheter, och tanken på att behöva umgås med dem 1 timme ensam gör mig rent av gråtfärdig, så jobbiga ör dem :S

• baboo

Åh tråkigt att höra! Själv älskar jag Jönköping:) Fantastiskt mysig och trevlig stad. Mycket trevliga och öppna människor också. Det finns massor av studiecirklar och sånt. Lär dig att sy en tröja eller spela gitarr eller baka eller något sånt:) Mycket kyrkor som har träffar med fokus på gemenskap eller stickkafe och sånt.

• Chicita

Möjligheter finns alltid. Gå till badhuset och basta kanske? Värme brukar rekommenderas ibland till dom med reumatism (inte alla sorter men om det passar just din typ).
    Är du duktig på något? Försök hitta intressegrupper på Facebook eller något annat ställe i det ämnet och prata med folk där. Även om dom inte bor i Jönköping så kanske dom känner någon...
    Be din sambo bjuda hem någon jobbarkompis med flickvän som han tror att du skulle gilla osv...

Om inget av det duger åt dig eller inte funkar eller du har redan testat...
    Tja då har jag inga fler förslag just nu i alla fall. 

• Anonym (TRIVS INTE)

ja ger ju ej upp direkt allt ska ju testas innan man utrar sig,

• Chicita
    Anonym (TRIVS INTE) skrev 2013-01-29 20:31:29 följande:
    ja ger ju ej upp direkt allt ska ju testas innan man utrar sig,
     ska det låta Solig

Kör hårt, det löser sig.
    Försök tänka positivt. Varje person du möter är en potentiell ny vän. 
    I kön på banken, i affären, hos rehab/ doktorn...

När våren kommer, ta med dig en bok,en filt och en picnickkorg och sätt dig i en park och bara mys och titta på folket som går förbi. Eller "bosätt dig" på en uteservering med en bra bok och en latté. 
    Jag har hittat vänner på busshållsplatsen när man börjat prata lite med någon där man står och väntar på bussen liksom Flört
  • Anonym (TRIVS INTE)

ingenting ät väl omöjligt ;)

• Chicita
    Anonym (TRIVS INTE) skrev 2013-01-29 20:45:46 följande:
    ingenting ät väl omöjligt ;)
    Precis. Lite jävlaranama får man vaska fram när det känns som jobbigast Solig
    Nu ska du ha en vän att sitta på den där picnicfilten med innan våren.
    Och det ska väl inte vara omöjligt 
  • BrideToBe 84

Förstår att det måste kännas jobbigt att flytta till en helt ny stad utan att känna en människa, förutom din pojkvän då ;). Jag bor oxå i Jönköping, känner du för det så skicka iväg ett mail så kan vi lära känna varandra bättre.

Svar på tråden nyss flyttat till jönköping, TRIVS INTE