Kaplans butik, hjälp frågande kille
Hej alla!
Jag håller på för fullt att planera mitt frieri som kommer att ske på en överraskningsresa till Italien senare i vår, och till detta måste jag givetvis också köpa en ring. Det kommer att vara en överraskning från början till slut och därför är min sambo inte involverad i att välja ring utan detta får jag klara själv.
Jag har börjat kolla en del på nätet och snubblade in på kaplans.se där det ju finns massor av ringar som är trevliga. Jag vill inte köpa något begagnat utan det är bara de nyproducerade ringarna som är aktuella. Jag är på jakt efter en relativt enkel alliansring, gärna med princesslipade diamanter i vitt guld. Ca. 0,3 - 0,5 ct.
Min fråga till alla er experter där ute är vad ni har för erfarenhet av Kaplans?
Jag undrar också om ni vet var de nyproducerade ringarna kommer ifrån. Är det ringar från deras egen produktion eller köper de in nyproducerade ringar från konkursbon, utförsäljningar, etc? Finns det i så fall någon risk att nyproducerade ringar i deras butik är av sämre kvalitet än ringar hos en "vanlig" guldbutik.
Hoppas på bra svar och synpunkter!
Tack!