• Pixilina

Kan man ha en till ring bredvid denna?

Jag är helt förälskad i denna ring och det är denna jag vill ha när jag gifter mig. Då är frågan, kan man ha en förlovningsring till denna, då den inte är helt rund?  Kommer det se konstigt ut?

• Svar på tråden Kan man ha en till ring bredvid denna?
  • Ayla

Vet inte. (Har aldrig haft eller provat en ring med sådan form.)

Finns den i nån butik så du kan gå dit och prova? För då kommer du se/känna om det passar eller inte, tänkte jag.

• Pixilina

Denna ring är från sidan 21dimonds och därav kan det bli svårt att prova.  :(

• GustavB

Ett alternativ är väl i sådant fall att designa en förlovningsring som följer konturerna på den där? så att de ser ut att sitta ihop

• Pixilina
    GustavB skrev 2013-01-31 11:20:21 följande:
    Ett alternativ är väl i sådant fall att designa en förlovningsring som följer konturerna på den där? så att de ser ut att sitta ihop
    Hur och vart kan man göra det ? :)
  • GustavB

Ta med ringen till en guldsmed och berätta hur ni vill ha det och att den ska matcha den där ringen :]
    Innan så kan du säkert gå till en guldsmed och visa bild på den och fråga lite hur det skulle funka osv så att ni inte köper i "onödan".

Lycka till :] 

• PimPim83
    GustavB skrev 2013-01-31 11:33:19 följande:
    Ta med ringen till en guldsmed och berätta hur ni vill ha det och att den ska matcha den där ringen :]
    Innan så kan du säkert gå till en guldsmed och visa bild på den och fråga lite hur det skulle funka osv så att ni inte köper i "onödan".

Lycka till :] 
    Håller med om detta!
  • anicay

JAg kommer att designa min egen vigselring och den ska vara twistad.min förlovningsring är "vanlig" ring men har en sned rand av diamanter. alltså vill jag att ena ""twisten" följer samma linje som den i vigselringen.. jätte svårt att förklara och kan tyvärr inte bifoga någon bild men jag tycker att du kan ha en ring till om du vill det är väl vad jag vill få fram iaf! :p

• Pixilina
    anicay skrev 2013-01-31 22:08:46 följande:
    JAg kommer att designa min egen vigselring och den ska vara twistad.min förlovningsring är "vanlig" ring men har en sned rand av diamanter. alltså vill jag att ena ""twisten" följer samma linje som den i vigselringen.. jätte svårt att förklara och kan tyvärr inte bifoga någon bild men jag tycker att du kan ha en ring till om du vill det är väl vad jag vill få fram iaf! :p
    Ska du gå till en guld smed och fixa det eller har du hittat någon bra sida? :)
Svar på tråden Kan man ha en till ring bredvid denna?