• FrökenMäkelä

Ekonomi brev - utrikes

Någon annan som precis skickat brev till Europa?

Försöker hitta portotabellen för ekonomibrev europa men hittar inget, finns inte det alternativet längre? Någon som vet.

Våra inbjudningar väger precis något gram över 20g och frankera dem för 24kr känns helt sjukt. Så tänkte om de skulle skickats i B-post istället men hittar inte vad portot ska vara då.

• Svar på tråden Ekonomi brev - utrikes
  • FruW

Hmm, jag vet inte vad som menas med B-post riktigt. Vi fick betala 24kr för våra inbjudningar om de var över 20g, och hälften om de var under 20g... Dyrt, jag vet, men tror tyvärr att det är så portotabellen ser ut.

• FrökenMäkelä
    FruW skrev 2013-01-31 21:59:16 följande:
    Hmm, jag vet inte vad som menas med B-post riktigt. Vi fick betala 24kr för våra inbjudningar om de var över 20g, och hälften om de var under 20g... Dyrt, jag vet, men tror tyvärr att det är så portotabellen ser ut.

1:a klass brev kostar som du skriver och den infon är jag medveten om :)

B-post är att de tar några dagar innan det kommer fram.

Inom sverige är 1:a klass att det ska vara framme dagen efter och B-post ca. 3dagars lev. tid. Så tycker och vet att det funnits tidigare även B-post för utrikespost men nu kan jag inte hitta något på postens hemsida.

• jossanamir

Vi fick betala 12kr per inbjudan och de vägde precis 20 gran. Vet inte om det var A eller B-brev, men var säkert B

• FrökenMäkelä
    jossanamir skrev 2013-01-31 22:06:39 följande:
    Vi fick betala 12kr per inbjudan och de vägde precis 20 gran. Vet inte om det var A eller B-brev, men var säkert B
    Låter som 1:a klass brev. Är det jag frankerat mina med men vet inte om jag vågar skicka dem underfrankerade eller om jag ska frankera dem med 24kr.
Svar på tråden Ekonomi brev - utrikes