bild-tråd, visa er dukning
Hej, inför vårt bröllop så letade jag runt som en galning på nätet för att få inspiration till festduktningen. Dock hittade jag bara superglamorösa bilder från tidningsmagasin. För att hjälpa kommande brudpar eller om du har inspirationsbilder du hittat som du vill dela- visa dem här! :) Berätta gärna tanken bakom.
I vårt fall så hade vi temafärg ljusrosa. Därför beställde jag långa ljusrosa transparanta löpare från Calligraphen att ha över de vita dukarna. Blombuketterna på bordet matchar till viss del min brudbukett (pioner och rosor) och istället för blombåge (som hade skymt oss och den vackra spisen) kom min man med den fantastiska idén att ha en blomstergirlang bakom oss på spishällen. Festhäftena hade ljusrosa rosor på och placeringskorten (syns inte så väl) sattes på glasen med hjälp av en liten klädnypa i trä där jag hade klistrat på ett syntetiskt björkblad (vi gifte oss i björkarnas stad; Umeå). Det ljusrosa passade jättefint i hop med de ljusblå väggarna i festlokalen! Bakom skärmväggen dukade personalen upp med vår surprice efterrättsbuffe och brudtårta.