• Hotlena

Klassisk Vigselring i silver?

Hej.
    Någon som vet vart jag kan hitta en klassisk vigselring i silver? Med klassisk menar jag med en utstående sten och i övrigt slät. En sån dom alltid har i film när dom går ner på knä. Jag vill inte ha vitt guld, utan silver. Är det ens möjligt att hitta? 

• Svar på tråden Klassisk Vigselring i silver?
  • 120926

Vill du ha med en riktigt diamant i eller funkar det med andra vita stenar?

• Hotlena

Det behöver inte vara diamant. En fin sten bara. 
    Jag har hittat en som ser ut precis som jag vill, men den kostar 149:- Tungan ute Det känns inte bara billigt, det känns som skräp. Vill ju ändå ha lite kvalitet. Min förlovningsring är i silver och jag är jättenöjd med den. 

• afturelding

www.chanti.se/|-Material:Silver

Här har du en del att välja mellan :) De är väldigt billiga de också, men silver är billigt nu. Chanti är dessutom en sådan kedja. Vi har beställt våra ringar därifrån och jag har inget ont att säga om dem.

• Hotlena
    120926 skrev 2013-02-02 20:04:31 följande:
    www.21diamonds.se/Online/Silverringar/Molly/V...#.UQ1h1Pa9LCQ Här har du en silverring med en vit topas sten. Finns även många andra ringar på den hemsidan och jag tror de flesta finns att få i silver :)
    Tack så mycket! Den länken var guld värd! (eller silver, haha). Inte just den du länkat men hittade en annan där som hette michaela. Kommer troligtvis bli min vigselring =)
  • Hotlena
    afturelding skrev 2013-02-02 20:10:40 följande:
    www.chanti.se/#P-Ringar-Solitaarringar-|-Material:Silver

Här har du en del att välja mellan :) De är väldigt billiga de också, men silver är billigt nu. Chanti är dessutom en sådan kedja. Vi har beställt våra ringar därifrån och jag har inget ont att säga om dem.
    Okej. Jag ska kolla där också. =) Känns dom ordentliga trots priset? Modellen jag vill ha är ju ganska tunn, vill inte att formen ska ge med sig.
  • afturelding
    Hotlena skrev 2013-02-02 20:22:14 följande:
    Okej. Jag ska kolla där också. =) Känns dom ordentliga trots priset? Modellen jag vill ha är ju ganska tunn, vill inte att formen ska ge med sig.
    Det tycker jag, men min ring är i vitguld så just silverringarna har jag ingen erfarenhet av. Samma form dock, min ring är också en solitärring. Min ring kostade 3100 tror jag, och det är lite för en ring i vitguld med en äkta ametist. Men de har inte samma karat som här i Sverige, och därför är priserna lägre.
  • 120926

Haha va kul att jag kunde hjälpa! Michaela är verkligen en jättefin ring! Hade jag inte fått en specialdesignad ring så hade jag nog valt den modellen :)

Svar på tråden Klassisk Vigselring i silver?