Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Brudbukett 2013 ~bildtråd

BrideToBe 84 skrev 2013-02-03 10:29:05 följande:
    Här är en bild med brudslöja i :)

Det småblommiga vita i den här buketen är liljekonvaljer, bara för att undvika missförstånd. (Övriga blommor är pioner, ranunkler och anemoner.)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    1700tal skrev 2013-02-03 17:59:55 följande:
    Och trädgårdsrosor! Tillägger hon som älskar dem...
    Är det?!  Vilka är det som är det? Jag såg bara pionerna. Och när jag tittar närmre tycker jag mig se luktärter och hortensia också, fast det är jag inte beredd att svära på.
  • passionsblomman

Några tips och svar angående olika frågeställningar:

Begravningsblommor-det finns inga blommor som är speciellt använda bara för begrvning och heller ingen blomma som särskilt symboliserar död eller så. Glöm alla sådana tankar och ha de blommor ni tycker om i era buketter! Det är snarare så, att blommor en person älskat under livet, också kommer att dyka upp på hennes begravning-för att folk då minns att hon gilade just de blommorna.

Liljor och fläckar är helt klart ett problem. För att komma runt det brukar man som florist ta bort ståndarna. Skulle man få på kläderna, s ska man ta en bit tejp, rulla den med klistersidan ut runt fingrarna och sedan försiktigt lyfta bort allt löst genom att lägga tejpen mot, lyfta upp, ta en ren bit och lyfta igen osv tills man lyft bort så mycket man bara kan. Gnugga aldrig! Därefter följer man de tvättråd som gäller för just det aktuella plagget-och gällande en brudklänning lär det ju oftast handla om proffesionell kemtvätt.
    På vanliga klaäder kan man använda fläckbortagare som vanish osv.

Lägga upp bilder i tråden-kan du inte det, så kan det bero på att bilden är för stor. pröva att förminska den och går det fortfarande inte, så ska du kontakta supporten och beskriva problemet.

Hur god tid behöver floristen? Det beror dels på hur pass mycketjust den floristen har att göra just då. Vissa av de mest anlitade i äär så fullbokade att man behöver ha bokat tid för konsultation minst tre månader innan-just för att de har så många brudpar och behöver kunna planera sin tid och personal. Då jobbar man oftast så att bruden får ett personligt samtal helt ostört.
    Andra har inte så mycket bröllopsjobb och kan därför lägga upp tiden annorlunda.
    Vad det är för blommor och vilken årstid det rör sig om spelar också roll. Ingen florist vill ha in helt oförberedda brudbinderier för ttt inpå jul, valentines, mors dag eller allhelgona tex-då behöver man veta innan att även det ska hinnas med så att säga.
    Och om det rör sig om blommor helt utanför ordinarie säsong eller ovanliga material som behöver att man specialbeställer eller måste leta. så behövs också mer tid än om man ska ha något som hör till det mer ordinarie sortimentet.
    Prata alltså med just er florist och fråga vad just de har för arbetssätt!

Tips för smidighet i tråden:
    Om du vill citera ett inlägg och kommentera en viss bukett, klicka på bilden du citerar och dra sedan i den till mindre storlek! Det blir oerhört tungläst och långrandigt i just bildtrådarna om man inte redigerar det man citerar. När samma bilder dyker upp om och om igen blir trådarna snabbt jättejobbiga. Jag menar så här:

På det här viset tar bilden mycket mindre plats, man vet vart i tråden man är och läser och det är ändå lätt att se vilken bukett som kommenteras.
Svar på tråden Brudbukett 2013 ~bildtråd