• Anniina

Funkar en trestensring i en aktiv vardag?

Hej!
    Jag funderar på att köpa en ring med tre utstående stenar, men är lite orolig på om den kommer gå att använda i vardagen. Jag jobbar som intruktör på gym, så det är mycket lyfta hantlar och slänga sig ner på golvet och göra armhävningar. Och kan man ha på sig vantar, eller sticker stenen ut och fastnar  i allt? Ni som har trestensringar, hur fungerar den i er vardag? Jag vill ju inte behöva ta på och av den hela tidenRynkar på näsan Tänker mig ungefär en sån här ring, så stenarna kommer ju stå ut en bit.

• Svar på tråden Funkar en trestensring i en aktiv vardag?
  • Chicita

Nu valde jag bort utstående stenar just för att jag är en sån som fastnar i allt. Jag skulle nog kunna fastna i med min släta ring också Tungan ute
    Men jag skulle tippa på att du kanske bör ha ringen i ett halsband eller nåt på jobbet. Inte för att du skulle fastna i, utan för att du kan förstöra klorna på ringen och tappa diamanterna om du har otur. Det är också lätt att nypa sig själv när man klämmer skinnet mellan ringen och skivstången / hanteln.

När det gäller vantar så kan man (om man tycker att det är besvärligt med stenarna) vrida ringen så att stenarna hamnar på insidan av handen. Där är dom mer skyddade och det är lättare att få på och av handskar/vantar.

• Jota

Jag har en trestensring som är väldigt lik den på din bild. Jag har inga problem alls med att den fastnar i vantar, river barn eller något annat som folk brukar oroa sig för.

• jimmyojennifer

Jag säger som Chicita jag är en person som inte kan ha något annat än släta ringar. Hade jag kunnat så hade jag förmodligen valt en solitär som förlovningsring.
    Jag tror det är väldigt mycket person till person. Köp en "fejk" ring på typ glitter eller något och prova en vecka och se hur det fungerar.

• 120926