• Anniina

Funkar en trestensring i en aktiv vardag?

Hej!
    Jag funderar på att köpa en ring med tre utstående stenar, men är lite orolig på om den kommer gå att använda i vardagen. Jag jobbar som intruktör på gym, så det är mycket lyfta hantlar och slänga sig ner på golvet och göra armhävningar. Och kan man ha på sig vantar, eller sticker stenen ut och fastnar  i allt? Ni som har trestensringar, hur fungerar den i er vardag? Jag vill ju inte behöva ta på och av den hela tidenRynkar på näsan Tänker mig ungefär en sån här ring, så stenarna kommer ju stå ut en bit.

• Svar på tråden Funkar en trestensring i en aktiv vardag?
  • Chicita

Nu valde jag bort utstående stenar just för att jag är en sån som fastnar i allt. Jag skulle nog kunna fastna i med min släta ring också Tungan ute
    Men jag skulle tippa på att du kanske bör ha ringen i ett halsband eller nåt på jobbet. Inte för att du skulle fastna i, utan för att du kan förstöra klorna på ringen och tappa diamanterna om du har otur. Det är också lätt att nypa sig själv när man klämmer skinnet mellan ringen och skivstången / hanteln.

När det gäller vantar så kan man (om man tycker att det är besvärligt med stenarna) vrida ringen så att stenarna hamnar på insidan av handen. Där är dom mer skyddade och det är lättare att få på och av handskar/vantar.

• Jota

Jag har en trestensring som är väldigt lik den på din bild. Jag har inga problem alls med att den fastnar i vantar, river barn eller något annat som folk brukar oroa sig för.

• jimmyojennifer

Jag säger som Chicita jag är en person som inte kan ha något annat än släta ringar. Hade jag kunnat så hade jag förmodligen valt en solitär som förlovningsring.
    Jag tror det är väldigt mycket person till person. Köp en "fejk" ring på typ glitter eller något och prova en vecka och se hur det fungerar.

• 120926

Jag har en solitärring som sticker ut ganska mkt men jag tycker aldrig att jag fastnar i något eller river folk som vissa tror. Däremot så ska du aldrig ha ringar på dig om du tränar och lyfter tungt för det kan göra att ringen böjer sig på insidan. Så då spelar det egentligen ingen roll om du har en enkel slät ring eller en med stenar som sticker ut. :)

• Annamolly

Jag har en solitar som sticker ut ratt mkt och ibland nar jag har vantar sa sticker den nastan ut och gor hal i vanten. Fast det bryr jag mig inte om for jag alskar den. :)
    Om du ar pa gymmet kan du inte ha nagon ring alls for den kan bli repig, bojd eller nypa dig som de andra sager. Du far nog hanga den i ett halsband nar du ar pa jobbet. 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • getingen

Jag har en trestensring och tycker inte den är till besvär. Och om den någon gång skulle vara det så överväger allt det positiva med att ha en underbart vacker ring som jag älskar! Jag valde ring med hjärtat och inte med förnuftet, trots att jag är aktiv och praktiskt lagd :) tänkte att man kan alltid skaffa en enklare ring som substitut att ha vid mer krävande aktiviteter.

• fayefaye

Jag har en slät ring med nedsänkta diamanter, men jag tar ändå av den på gymmet, just för att det blir sånt slitage när man håller på med hantlar etc. Tror jag skulle vara ännu mer rädd om en ring med utåtstående stenar.

• ThereseV

Det hänger nog mycket på vad du har för skena. Jag har inga utåtstående stenar alls men måste ta av mig ringen när jag gymmar. Hantlar och likande repar skenan och det gör ont när ringen trycks in i fingret. 
    Du kan ju alltid testa att beställa en sån där billig ring från ebay och testa några dagar, då märker du nog rätt snabbt om det funkar för dig.    

Svar på tråden Funkar en trestensring i en aktiv vardag?