Hjälp: Hur många glas mousserande till minglet?
Vi har ingen jättestor budget och försöker "snåla" så gott det går, dock så kommer vi att ha hela bröllopet på ett hotell så pga detta är det ju svårt att hitta egna lösningar och sparknep när det gäller mat och dryck.
Nu har vi ett litet dilemma när det gäller servering av mousserande vin vid minglet efter vigseln. Jag tycker att ett glas per person blir för lite, medan min sambo tror att två glas blir alldeles för mycket. Visst är det väl jag som har mer rätt? :)
Vi kommer att ha ca en timmes mingel mellan vigsel och middag (båda sker i samma lokal så ingen transport av gäster krävs), och då tänker jag att folk kanske sveper första glaset rätt fort och sen står och är blyga/uttråkade resten av tiden. Om det dessutom råkar vara en varm dag kan det vara extra bra att ha möjlighet till påfyllning. Vi har ingen särskild aktivitet planerad till minglet än så länge, förutom att fotografen kommer ta gruppbilder.
Vad säger ni, ska vi be att få 2 glas/person eller ska vi rikta in oss på typ 1,5 istället? Alla kanske inte vill ha påfyllning, jag har ingen aning. Känns dumt att få en massa över, som går till spillo, men ännu värre att ha för lite!