helentheres skrev 2013-02-06 21:31:36 följande:
Svårt att välja vilka man ska bjuda och inte och sen få ihop hur dom ska sitta för en bra mix. En del är ju rent ut sagt tråkiga men som man "måste" bjuda ändå. Tex nära släkt lr folk man inte längre umgås med men som man vart på deras bröllop.
Fröken Finemang: berätta mer om ert bröllop! Kul att använda folk som pluggar. Funderar på Tullholmsgymnasiets elever till att göra tårta kanske? Eller är det tingvalla nu för tiden? Tingvalla har ju "saluhallen".
vi gifter oss 3 augusti, i Forshaga Kyrka klockan 15.
vi har bokat erik som fotograf för porträttfotografering.
vi kommer att ha middagen på Forshaga hembygdsgård, vi kommer köra buffe, kallskuret, med kalla pajer(vegetariska) och potatissallad nybakt bröd och massa dressingar och såser.
efter middagen har vi "fest" tills alkoholen är slut, tänker inte köpa in jättemycket, utan tar det slut så gör det.
mammas f.d arbetskamrat gör vår tårta och vi kommer betala ingridienserna bara.
Mitt hår och smink kommer en utav mina kompisar göra,
blombuketten blir en enkel medelstor rosa rosbukett, vi har två tärnor med tärnklänningar från halens och två näbbar med näbbkänningar från Lindex. En marsalk som har tillfrågats och tackat jag, och sen dess (i juni 2012) så har vi inte hört nått ifrån honom.. så vi vet inte riktigt hur det blir med den saken..
vi har rosa, turkos med inslag av vitt och svart som temafärger. inbjuddningarna är helrosa och skickas i mars =)