MeaJ skrev 2013-02-05 18:20:21 följande:
Jag skulle aldrig säga att någon är rejält stora/tjocka/överviktiga/feta kvinnor som du skriver.
Jag menar att jag inte se modellbilder där största storleken är 34.
Alla som känner att klassas som mullig är välkomna med bilder på sig själv.
Nä, det är därför det är så bra att veta hur just du menar!
jag själv tycker att mullig är ett ord man använder när man vill att det ska låta lite mysigt och rart, fast där kan rymmas allt från den som bara har något extra trivselkilo. (jag blev kallad mullig av en väninna när jag gått upp från 49 till 56 kilo, och i samma veva sa en kille "fan vass fet du har gått och blivit" för att använda mig själv som exempel) När jag hade genomgått en massa IVF:er skenade min vikt så jag hamnade på BMI "fetma" och då kände jag mig inte mullig utan fet. Numera är jag på BMI "övervikt" och tycker att det passar bättre att kalla mig mullig nu än det gjorde när jag vägde 20 kg mindre, och även när jag vägde 16 kg mer. Men det är ju enbart min egen definition.
Det gräsliga rent BT-mässigt, var ju att det blev massor av missförstnåd och fullt bråk sist det begav sig och faktiskt var det flera av de lite "för smala" som fick rejält med skit. Det var SÅ onödigt, så därför ville jag stämma i bäcken så att säga.
Jag tycker nämligen att det är i högsta grad sunt och viktigt att vi får se bilder på kvinnor av skiftande längd och vikt som alla kan vara fina i sina kläder. Vi lever i en värld som är HELT bortom all besinning när det kommer till kroppsideal.
Så jag hejjar på dig och din tråd!