• VI20130831

Fler med små, liknande bröllop?

Den 31 augusti ska jag och sambon äntligen bli fru och man! Vi har varit ihop i 10 år och har två barn på 6.5 och snart 5 ihop. Dags alltså! Det blir ett litet bröllop, ganska enkelt med runt 40 gäster på vigseln och därefter mingel, bubbel och snittar (troligen hemma med partytält..) en stund sen tar vi närmaste familjen/släkten och några få vänner och beger oss till restaurang för en god middag! Ingen av ossär sugen på stor middag med fest så detta känns bra. Är det någon som ska göra eller har gjort liknande? Vi har inte kommit så långt i vår planering än! Tar gärna emot erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Fler med små, liknande bröllop?
  • Thea

vi kommer vara 10 sammanlagt med våra två barn. 
    det blir våra föräldrar med respektive. vigseln kommer vara ute vid sjön  sen åker vi till stadshotellet och äter tre rätters med tårta efteråt. vi kände att vi ville hellre ha ett litet "lyxigt" bröllop. sen är inte vi personer som gillar att vara i centrum .
    vi gifter oss 18 juni på vår 8 årsdag ocg 5 åriga förlovningsdag.  

• Principisessan

Vi gifter oss i kyrkan med våra barn o närmsta vänner, blir 9 pers. Har afternoon tea efter vigseln o äter på restaurang på kvällen. Vill inte heller ha någon stor fest

• Grundell

Vi kommer också ha ett mindre bröllop. För bara släkten så vi blir ca 36 personer. Vi kommer bjuda på mat och bubbel efteråt hemma i ett partytält som står i trädgården. Inget märkvärdigt utan mysigt, trevligt i lugnan ro. Det passar oss och våra tre barn bra

• Erica666

Vi kommer att vara 16 st om alla kan komma.
    Det blir våra föräldrar, syskon med familj, min mormor, farmor och farbror.
    Vi ska vigas i ett litet kapell och efteråt bjuder vi på mat och fika hemma hos oss...alltså ett väldigt litet bröllop
    Månaden efter fyller jag 30 och då ska vi slå ihop min födelsedag med bröllopsfesten så då kommer vi att bjuda all resterande släkt och vänner.....funderar även på att ha en kyrklig välsignelse innan festen så att de gäster som inte fick komma på bröllopet får komma på nåt liknande faste det är en välsignelse

• Jeanette08

Precis som dig så har jag och min sambo varit tillsammans i 10år och har 2 barn i ungefär samma ålder som era.

Vi gifter oss i Augusti, bjuder in närmsta släkten, inkl. oss och om alla kan komma så blir vi ca.25 personer.

Vigsel i kyrka och sen beger vi oss hem till svärmor som bor i närheten och bjuder på champagne ohc lite nsittar i trädgården. Blir lite mingel i ca.1-2 timmar. Men sen åker vi direkt till Arlanda för att sedan åka på bröllopsresa utan barnen.

Vi planerar däremot att ha en fest för hela släkten och alla vänner vid senare tillfälle. Dock ingenting bestämt ännu, men lutar mot att dte blir nästa år.

Svar på tråden Fler med små, liknande bröllop?