Inlägg från: rosemarypatrik |Visa alla inlägg
  • rosemarypatrik

Bröllop 2015

carlsdotter skrev 2013-04-25 14:28:26 följande:
    Nu har ju vi inte kommit så långt som vigselring ännu men jag vill verkligen tipsa om Aviva Scheiman på butiken Aviva & Sofia. Hon gjorde våra förlovningsringar och hon är kanon! Sympatisk, ärlig, duktig, otroligt prisvärd och framförallt inte ett dugg snobbig eller uppflugen på höga hästar! Hon är ju guldsmed så hon gör alla ringar själv, så det är ju inte riktigt samma sak som att gå till en butik och kika och prova, men å andra sidan så får man då en helt unik ring Glad

Åh jag vill också börja kika på klänning, men är samtidigt rädd eftersom det är så lång tid till man ska stå brud och modet förändras och min smak likaså.. Framförallt hoppas jag att det ska bli mer i mode att inte ha öppen rygg eller axelbandslöst, inte för att jag inte gillar det utan det är så att jag har en väldigt stor tatuering på ryggen, som jag älskar, men jag känner att det inte riktigt passar sig till en vitklädd brud.. Tungan ute

Är det någon annan som ska gifta sig på annan ort än den man bor på? Hur har ni tänkt lösa ni allt pysslande isåfall?
    vi kommer gifta oss på annan ort. Gifter oss i en av kommunerna i norra sthlm, men vi själva bor i Katrineholm
  • rosemarypatrik

Mariaa har också varit gift tidigare, skilsmässan är väl inte riktigt igenom än. Han var inte heller snäll och höll i ca 9-10 mån, droppen blev det när han under en utskällning hotade enligt mig till livet, vilket gjorde jag med min som sen blev min pojkvän och är min mitt ex idag, bad om hjälp att fly tillsammans med vår dotter, för han tänkte aldrig på henne. Nu har jag hittat drömman, han är faktiskt 8 år äldre än mig. Vi träffades på habiliteringen, då båda har samma diagnos.

Förra bröllopet hade vi färgtema vit, blå och lila och snäckor. Denna gången blir det vit, vinröd och ljuslila och fjärilar, då jag hängde upp en julstjärna i min pyssel-lokal, helt plötsligt hörde vingslag, i min köpta begagnade julstjärna, väcktes en nässelfjäril. Därav fjäril i temat, vi tog det som ett tecken på att vi hör ihop.

• rosemarypatrik
    LillaPyret skrev 2013-04-27 13:24:39 följande:
    Här är en till som planerar bröllop 2015. Min sambo friade i tisdags

Grattis

• rosemarypatrik
    Mariaa skrev 2013-04-27 13:43:19 följande:
    Åååh, grattis till att du har funnit lyckan och en så vacker tanke med fjärlien! Hjärta
    Då vet både du och jag nästan vad vi pysslar med den här gången då. Solig
    Tänk att vi fått en chans till kärlek, lycka och den underbara gråa vardagen som man sällan upplever med män som inte är så snälla.

Jag och mitt ex var redan olyckliga tillsammans eftersom han är en ganska känslokall man som inte kan visa känslor och jag är en sån som älskar kramar, pussar, mys och ömhet. Det var så många fler saker än känslokyla som gjorde det till en kass relation men det är inget jag vill sitta och skriva i den här underbara tråden. Skäms Man kan säga att vi var för olika för att passa ihop.

Men spiken i kistan kom när jag var med om ett trauma och mitt ex slängde ut mig med orden:
    Jag vill skiljas för jag klarar inte av att leva med ett offer.
    Det är nog första gången i hela mitt liv som jag känt hat mot en annan människa. Tack vare min livsvilja, min underbara omgivning, min blivande man och min terapi så tycker jag bara synd om mitt ex och är oerhört tacksam för att jag fick chansen att börja om på nytt och uppleva lycka.

Jag är tacksam varje dag för att jag lever och att jag mot alla odds fått möta en underbar man. Det ger mig sån energi och lycka att det är svårt att beskriva. {#emotions_dlg.flower}
    Ja, vi hade rätt stormigt också. för mig var det när han skällde ut mig när jag låg i en febertopp att alla orkar att städa fast det är sjuka osv och sen slängde ur sig att han blev slagen med en spik i skulle han göra detsamma på mig? och att han kunde gräva en grop i trädgården så kunde jag lägga mig där, efter det började jag planera min flykt med min dotter, jag blir sjuk av oro när hon är hos honom för jag vet hur mycket han skrämmer henne, vi ligger i vårdnadstvist. Jag är så glad för min nya kärlek. En som äntligen förstår mig. Vi har i stort sett samma diagnos, Aspberger
  • rosemarypatrik
    Mariaa skrev 2013-04-28 11:55:01 följande:
    Nu börjar jag fundera över vårt datum igen.. *Jag borde ha förbud mot att tänka!*

Det verkar som att vårt bröllopsdatum 6/6 inte fungerar så bra ihop med dom platser vi vill åka på bröllopsresa på så jag funderar om vi inte ska köra på ett av dom datum som vi strök (Fre 15/5)..

Tog upp det med min blivande nyss och han såg nästan lite belåten ut.. Hm.. Han föreslog det datumet redan från början bara för att det låter så roligt med 150515. Han har någon konstig platonisk fetish för det där med "roliga" datum.. :-P
    Det är ju på min namnsdag ha ha ha ha ha
  • rosemarypatrik
    Mariaa skrev 2013-04-28 21:59:03 följande:
    Men det är ju nästan ödet då!
    Hej Sofia, Sofie eller Sonja!! Solig
    Händer mycket den dagen. Min brorsdotter är även född på denna dag.
  • rosemarypatrik
    Mariaa skrev 2013-04-28 22:03:40 följande:
    *Ryser* Usch, så fruktansvärt hemskt för er! Hjärta Aaah, asperger vet jag vad det är och vilken tur att ni har samma diagnos för du förtjänar att vara med någon som förstår din känslighet och hur du komunicerar. {#emotions_dlg.flower}
    Ja, det är inte kul alls, fick reda på att min ex-make i år haft 3 ryggskott, fortsätter han så, kommer han aldrig kunna ta hand om vår dotter, för då blir han ju sängliggandes. Men bråka med myndigheter på annan ort är svårt, men jag kämpar. vår dotter har autism, vilket gör att jag har enklare att förstå henne, tycker i alla fall jag. Ja, det är bra men det är inte alltid bra, för han tolkar ibland saker fel och känner sig som han är ivägen, jag hoppas det ger med sig ju mer tiden går
  • rosemarypatrik
    Mariaa skrev 2013-04-29 16:00:43 följande:
    Det är ett gyllene datum med andra ord då! Flört
    rosemarypatrik skrev 2013-04-29 01:04:55 följande:
    Ja, det är inte kul alls, fick reda på att min ex-make i år haft 3 ryggskott, fortsätter han så, kommer han aldrig kunna ta hand om vår dotter, för då blir han ju sängliggandes. Men bråka med myndigheter på annan ort är svårt, men jag kämpar. vår dotter har autism, vilket gör att jag har enklare att förstå henne, tycker i alla fall jag. Ja, det är bra men det är inte alltid bra, för han tolkar ibland saker fel och känner sig som han är ivägen, jag hoppas det ger med sig ju mer tiden går
    Nä, men du är en stark kvinna så det fixar du! Att bryta upp från en riktigt dålig relation när man har barn visar på verklig styrka! Skål

ja, verkar så

ja de säger det. jag måste stark för hennes

• rosemarypatrik
    20140222 skrev 2013-04-30 21:29:31 följande:
    Tyvärr blev det något tekniskt fel då jag skulle citera. Provar igen: Jag har också Aspbergers syndrom. Men har en mycket förstående och jättefin fästman.
    Kul att hitta fler. Jag diagnoserades även med fibromyalgi i måndags, äntligen att man får bekräftelse att något är fel med all värk i kroppen man har. Det är skönt att du hittat en förstående och jättefin fästman
  • rosemarypatrik

Artemiss skrev 2013-05-27 18:43:21 följande:Jodå. :) Det blir antagligen på norra bohuskusten eftersom jag är därifrån. Har försökt komma på lämpliga ställen att vara på så att vi kan åka dit nu i sommar och kolla läget.Har dock ägnat alldeles för mycket tid de senaste dagarna åt att surfa runt på pysselsidor så det riktigt kliar i fingrarna på att få gå till panduro. Det kan väl aldrig bli för tidigt för att åtminstone göra prototyper till inbjudningar etc? :) Man kan aldrig börja för tidigt, vi har fått tänka om nu och skjuta upp allt 3 år extra

• rosemarypatrik

Har fått hänga undan min brudklänning, den är nu rea på rea. Då detta är mitt andra bröllop och jag inte gillar helvita klänningar, så kommer jag ha en vinröd klänning.

• rosemarypatrik

Artemiss skrev 2013-06-04 00:25:29 följande: rosemarypatrik skrev 2013-06-03 18:53:56 följande: Man kan aldrig börja för tidigt, vi har fått tänka om nu och skjuta upp allt 3 år extra Ojdå, till 2018 alltså? Det är långt kvar, men jag hoppas att det blir som i de brittiska kostymdramerna när man tittar timme ut och timme in innan de kommer till den första kyssen. Det blir så härligt när man suttit och sugit på karamellen så länge. Såg precis om North and South så är suktande nyförälskad med Mr Thornton igen. ;)Japp, men det känns ok i alla fall. Får man mer tid att samla ihop pengar och få mer och mer ett drömbröllop, kanske några drömmar kan slå in som inte hände förra gången. En dröm är att få åka häst och vagn!

• rosemarypatrik

ellie01 skrev 2013-06-12 09:14:33 följande: rosemarypatrik skrev 2013-06-10 21:06:52 följande: Artemiss skrev 2013-06-04 00:25:29 följande: rosemarypatrik skrev 2013-06-03 18:53:56 följande: Man kan aldrig börja för tidigt, vi har fått tänka om nu och skjuta upp allt 3 år extra Ojdå, till 2018 alltså? Det är långt kvar, men jag hoppas att det blir som i de brittiska kostymdramerna när man tittar timme ut och timme in innan de kommer till den första kyssen. Det blir så härligt när man suttit och sugit på karamellen så länge. Såg precis om North and South så är suktande nyförälskad med Mr Thornton igen. ;)Japp, men det känns ok i alla fall. Får man mer tid att samla ihop pengar och få mer och mer ett drömbröllop, kanske några drömmar kan slå in som inte hände förra gången. En dröm är att få åka häst och vagn! Åh älskar häst & vagn! Alltid varit min dröm med! som jag tyvärr får släppa :( Två roliga bröllopsprogram ni måste se är "Say yes to the dress"  man får se när brudar väljer klänningar på en butik på Manhattan. Helt sjuuka priser för inte alls alltid så snygga klänningar! men härliga karaktärer! Och det andra programmet är "Dont tell the Bride", paret får bröllopet betalt men villkoret att mannen ska planera allt i brudens frånvaro. och då verkligen allt! från brudklänning till möhippa till tårta. Stört kul! Tror båda går på TLC Jag ser på dem jämt. Dont tell the bride, går även på 7an också

• rosemarypatrik

Sudditjuven skrev 2013-06-30 15:17:38 följande:Hur många är det som har bokat datum/lokal/kyrka/vigselförrättare? Är jag ute i FÖR god tid om jag bokar till hösten?Kyrkan kan man inte boka för ett år innan, tror inte det har ändrat sig på 3 år

• rosemarypatrik

alla inlägg blir tydligen så just nu, måste vara en bugg på BT

Svar på tråden Bröllop 2015