Föräldrar som inte bryr sig
De är så här att delar av våra föräldrar inte bryr sig ett smack om att vi ska gifta oss. Hans föräldrar är skilda och hans mamma är totalt emot oss och har vart det sen dag ett, trots att det är över tio år tillsammans har hon inte accepterat mig än :(. Medans hans far är väldigt positiv. Mina föräldrar var glada från början när vi berättade men nu när det närmar sig kan man inte prata med dom. Så fort man tar upp ämnet för att fråga om råd så svarar dom inte, utan bara byter samtalsämne eller blir helt tysta. Inte min far men han pratar jag inte med om detta. Han är jätte glad och vill följa mig ner för altargången. Men min mamma hade åsikter från början om att allt vi lade fram för förslag inte dög. Vi har liten budget och hon tyckte att allt var "opassande för bröllop". men nu så tycker hon inget. Hon ville inte ens följa med och hjälpa mig välja klänning.... Detta gör mig oerhört ledsen! Och jag kan inte komma på vad som har gjort att framför allt hon har vänt så. Så pratade jag med en väldigt nära vän idag och hon sa att det är erat bröllop och de är ni som ska vara glada och nöjda och få de så som ni vill, så skit i alla andra och deras åsikter. Och då kände jag verkligen att varför ska det sitta folk i kyrkan och på middagen/festen som inte ens är glada över att det blir vi? Varför ska vi bjuda svärmor och mina föräldrar då de ändå inte kunde bry sig mindre? Jag är fruktansvärt ledsen och besviken på framför allt min mamma, men henne går det inte att prata med för hon har noll självinsikt och kan aldrig göra fel. ALLT är alltid mitt fel. Så att ta diskussionen med henne är uteslutet. Kan man skippa att bjuda nära släkt när dom ändå inte vill vara där? De känns bättre för OSS att bara ha människor där som verkligen är glada för våran skull.