Hår och smink i Stockholm
Spontant kommer jag att tänka på Björn Axen, som är kända på att fixa med bruduppsättningar och smink. De går även kontinuerligt fortbildningskurser för att standarden ska vara hög.
Dock så får man inte någon provuppsättning utan endast en 30 min konsultation - vilket var anledningen till att jag valde bort dem.
Jag vill kunna SE hur det kommer att se ut, därför tycker jag att en provuppsättning och provsminkning är viktigt.
Jag har bokat tid för provuppsättning på Michael & Frisörerna. Bilderna på deras uppsättningar tycker jag är fina. Min m2b klipper sig där och han är nöjd.
Man kanske borde boka in en till frisör för att gardera sig så att säga. Tycker jag av någon anledning inte om frisören jag bokat provuppsättning på så har man den andra att falla tillbaka på.
Men jag har inte några faktiska rekumendationer som baseras på erfarenhet.
Jag vet att de på Björn Axen är super duktiga (har klippt mig där i många år). Vad gäller uppsättningar så har jag aldrig gjort det där. Men de brukar ju fixa håret och uppsättningar på kungafamiljen, de har vunnit en del priser, varit med på TV och fixat till hår osv. Så baserat på det så har jag bilden av att de även är duktiga på sådant.
MEN som sagt så får man inte någon provuppsättning.
Något som jag inte tycker om. Jag gillar inte att de i detta fall lever på sin "ryktbarhet." Vad är problemet med att få en provuppsättning lixom?