• Akjson

Hjälp mej med inspiration kring smycken

Jag har köpt en klännig som är ljus cremefärgad, axelbandslös med snörning i ryggen. Det är inge ryschpysch men lite genomskinliga pärlor på för skimmer. Jag fyller år snart och mamma vill ge mej smycken till klänningen vilket är tacksamt. Meeeeen jag har ingen aning om vad jag ska ha. Försöker hitta trådar med bilder. Kan inte ni hjälpa mej? Det är snyggt både med halsband och utan. Ska man ha bara ett snyggt armband och örhängen? Blir det för mycket med ett halsband? Jag ska ha helt uppsatt hår som det verkar....

• Svar på tråden Hjälp mej med inspiration kring smycken
  • Chicita

Om du har bild på klänningen så är det lättare att råda dig Glad
    Ett enkelt pärlhalsband är ju rätt klassiskt, kanske ett armband i samma stil också, men som sagt om du har en bild så är det lättast att ge bra råd Solig

• Akjson

Jag fick inte ta kort på klänningen försen jag bestämt mej....sen när jag bestämt mej hade dom hängt undan klänningen när jag väl kom på att jag ville fota...men jag tänkte att det inte var så viktigt. Ångrar mej nu...

• Chicita

Attans då. Vet du modellnummer och / eller märke så kan man googla den Glad

• Grodprinsens brud

Håller med chicita, en bild hade underlättat otroligt.

Det beror ju mycket på hur halsringningen ser ut och om klänningen är stor eller snäv var man vill lägga fokus för att balansera bilden så att säga.. 

• Akjson

Klänningen är snäv upptill, ringningen låg, precis ovanför brösten. Rak ringning. Klänningen går ut lite vid midjan. Jag förstår självklart att jag borde ha bild. Ska ta mej dit och fota stå ber jag kanske om hjälp här igen....

• Chicita

Jag tycker fortfarande att pärlor låter som en bra idé när du beskriver klänningen.
    Antingen ett radhalsband (alltså pärlor på tråd) eller ett tunnt halsband i silver/guld eller annan metall du gillar med pärlhänge. 

• Akjson
    Chicita skrev 2013-02-11 21:45:20 följande:
    Jag tycker fortfarande att pärlor låter som en bra idé när du beskriver klänningen.
    Antingen ett radhalsband (alltså pärlor på tråd) eller ett tunnt halsband i silver/guld eller annan metall du gillar med pärlhänge. 
    Jag tänkte oxå ev på pärlor på tråd. Har dock inte hittat nåt ännu.... Har för mej att jag nånstans sett pärlor på tråd där det oxå mellan pärlorna finns nån pärla i silver som blänker extra mkt. Mina ringar är i vitt guld så silver blir fint till...
  • FruForsmark
    Chicita skrev 2013-02-11 21:45:20 följande:
    Tycker också att pärlor (radhalsband) är vackert till klänning utan axelband. Själv hade jag axelband och valde då ett halsband med en pärla. Skulle du känna att det blir för mycket så kan du ju alltid ta av dig halbandet på bröllopsdagen :)
  • Akjson

Har ni tips på vart man kan hitta fina sådana? Radhalsband alltså?

• Chicita
    Akjson skrev 2013-02-12 11:18:38 följande:
    Det beror väl på om du ska ha äkta eller fejk...

Vanliga guldsmedsbutiker har ju pärlhalsband. Även typ Guldfynd, hallbergs mm

Om det ska vara fejk så tror jag till och med att Glitter har i sitt sortiment Glad
  • Akjson

Var in på glitter och hittade jättefina halsband... det gör väl inget om det är fejk???? Ingen som vet ändå.... Jag fick även en sms bild på min klänning..guuud den är inte rak ringning utan lite v-ringning..dvs går ner lite lite mellan brösten. Så det kan bli fint om det är ett litet hängsmycke. Det fanns nåt fint som var blandat med pärlor och lite strass...så det blir lite bling bling men inte så mkt....

• Chicita
    Akjson skrev 2013-02-12 13:39:28 följande:
    Var in på glitter och hittade jättefina halsband... det gör väl inget om det är fejk???? Ingen som vet ändå.... Jag fick även en sms bild på min klänning..guuud den är inte rak ringning utan lite v-ringning..dvs går ner lite lite mellan brösten. Så det kan bli fint om det är ett litet hängsmycke. Det fanns nåt fint som var blandat med pärlor och lite strass...så det blir lite bling bling men inte så mkt....
    Det gör absolut inget om det inte är äkta.

Själv hade jag en replika av Arwens smycke (Evenstar) från Sagan om Ringen Flört 
  • Akjson

Jag fick tips av glitter att köpa på mej dom halsband jag tror passar....sen åker jag och provar klänningen ihop med smyckena och lämnar sen tillbaka dom jag inte gillar....

• Chicita
    Akjson skrev 2013-02-12 21:00:21 följande:
    Jag fick tips av glitter att köpa på mej dom halsband jag tror passar....sen åker jag och provar klänningen ihop med smyckena och lämnar sen tillbaka dom jag inte gillar....
    Det var en bra idé Solig
  • mamma41
    Akjson skrev 2013-02-12 11:18:38 följande:
    darlings guld hökarängen
Svar på tråden Hjälp mej med inspiration kring smycken