sisabelle skrev 2013-02-11 17:05:04 följande:
Vad fin den var! :)
Jag står som ett frågetecken i ring djungeln, många säger olika om precis allting. så jag har ingen aning vart jag ska vända mig eller vem jag ska lita på. Jag vill inte stå med en ring som jag inte kommer att vara nöjd med om några år :(
Ni hade redan förlovningsringar!?
Om jag hade varit du... Hade jag lugntat ner mig lite (även om man verkligen vill ha den där ringen NU) , kolla runt på en massa olika sidor tills du hittar den där ringen du verkligen älskar, sen åker du till dem olika butikerna/smedjorna och frågar om pris uppgifter och sen får du avgöra där ifrån..
Stressar du fram ett val nu, blir det nog lätt så att du väljer den första bästa.
När jag och min blivande förlovade oss, så frågade han några dagar tidigare om jag ville förlova mig med honom.
Sen åkte vi runt och kollade på olika ringar, vi hade bara sagt att vi vill ha silver.. och så står vi där i affären och ska kolla på ring och så ser vi en som vi båda pekar på exakt samtidigt , kändes så rätt.. Fast den var i vitguld och lite smalare än våra är.. så då åkte vi till guld smeden och beställde ringarna :D
Har inte ångrat mig sen den dagen, och sen började jag fundera på hur vigselringen skulle se ut och hittade just den ringen jag hade målat upp i huvudet :D
Och just så tycker jag att det ska vara för att man ska bli super nöjd, men du kan säkert bli förälskad i en ring som absolut inte ser ut som den du har tänkt dig! :)