• Amandizzen

oplanerat gravid mitt i bröllopsplaneringarna...

Jag har ätit Cerazette i ett par år och slutade med dom pga. att dom ger mig sån hemsk migrän. Först fick jag en vanlig mens efter ett par veckor, sen en till efter exakt 28 dagar, därefter efter bara 3 veckor och nu har det gått över 5 veckor. Till en början tänkte jag mest på Cerazette och tänkte att det var därför, har läst massa skräckhistorier om att det kan ta år innan man får en normal cykel igen. Igår först känner jag mig lite illamående och köper ett grav-test, men mest för att säkerställa att det inget är. MEN, testet visar positivt. Och vi är mitt öppe i bröllopsplaneringarna. Vi vill gifta oss innan så nu funderar vi på om vi ska flytta fram bröllopsdatumet. Tur att vi inte hunnit skicka inbjudningarna än... Största problemet är att vi inte vill göra något förhastat innan vi närmat oss vecka 12, dock blir det tajt med inbjudningarna då. Vår planerade bröllopsdatumet är 3 augusti, men nu tänker vi oss i april-maj. Men har inte passerat vecka 12 förens slutet på mars och vet inte om vi vågar inte ändra datum förens efter det, sen om det finns lokal och kyrka då vet vi ju inte heller. Helst plötsligt blev det bara stress och leva i ovisshet är besvärligt.. Varför blir aldrig livet som man planerat!?

• Svar på tråden oplanerat gravid mitt i bröllopsplaneringarna...
  • Tooie

Först och främst grattis!!! Att få barn är fantastiskt :) Om jag var du hade jag flyttat fram datumet... :) ett vårbröllop så himla underbart och en liten hemlighet i magen ;) Man ska aldrig tänka att det kommer gå åt helvete innan de 12 veckorna har passerat.. Visst det kan göra det men vad gör det om ni gifter er tidigare ändå?

• Amandizzen

Tack! är fortfarande lite chock o kan knappt tro att det är sant! Jag vet, men mardrömmen vore ju o flytta fram allts å så blir det inget barn.. Hmm, men kanske klokt som du säger...får börja ringa o kolla om det äns finns tid för kyrka o lokal tidigare

• daniiel

Grattis till att börja med! :)

Jag tycker att ni kan flytta datumet, utan att ha väntat ut dom 12 veckorna. Ja, det skulle vara oerhört tråkigt och ledsamt om det inte skulle gå vägen med graviditeten, men jag tycker inte ni ska tänka i dom banorna. Försök vara positivt och tänka att allt kommer gå bra!

Börja med att bestämma ett nytt datum, om jag var ni hade jag satsat på slutet av maj, tex lördag 25 maj, för att vinna lite tid helt enkelt. Om det är ledigt både kyrka och lokal då, så boka det. Tänk sedan efter hur lång tid ni behöver på er för att boka/göra mat och göra bordsplacering. Behöver ni en månad till det eller räcker kanske 2 veckor? Sätt OSA så sent som ni kan, utan att det blir alltför stressigt.

Bestäm sedan när ni ska skicka inbjudningarna. Vi säger att ni bokar allt den 25 maj som exempel. Räcker det att ha OSA ca 2 - 3 veckor före, så blir OSA i början av maj. Då kan ni skicka inbjudningar i slutet av mars/början av april. Dom flesta, om ni inte har väldigt många gäster som måste resa långt, bör hinna bestämma sig gott och väl på en månad.

På så sätt hinner ni vänta till 12 veckor passerat innan ni skickar ut inbjudningarna, gästerna får en månad på sig att svara, ni får in OSA 2-3 veckor före bröllopet och är gifta innan maj är slut :) Och om det mot all förmodan inte skulle gå vägen med graviditeten under dom första 12 veckorna, så hinner ni faktiskt ångra er igen innan ni måste skicka ut inbjudningarna.

• Amandizzen

Tack för tipsen! har försökt få tag på de som hyr ut lokalen idag för att se vad dom har ledigt för eventuell ombokning men utan resultat.. Får försöka imån igen.

Svar på tråden oplanerat gravid mitt i bröllopsplaneringarna...