• IdaRebecca

Ihopsättningen av ringen ljusare?!

Vi hämtade våra ringar i fredags och de är SÅ fina! Vanliga guldringar men med rätt rak skena och så matt yta, vanligt guld. Men - jag fick igår lämna in min igen då ihopsättningen inte var hundra, de bad ju såklart massor om ursäkt och såhär ska det inte få komma iväg ens en gång. De fixade den under dagen igår och jag var såklart jätteglad! Men - ihopsättningen är lite ljusare än resten av ringen, ska det vara så? Trodde det skulle försvinna när de gjorde om det men den är kvar... Det är liksom ett ljusare streck, trodde inte det blev så på guld, vitguld möjligtvis men inte på vanligt färgat... Till saken hör att vi känner guldsmeden lite och därmed blir det ju känsligare att vara hur petig som helst. Speciellt ute som jag inte vet om det brukar bli såhär? Någon som kan hjälpa? (Ber om ursäkt för ev stavfel, sitter på mobilen för tillfället)

• Svar på tråden Ihopsättningen av ringen ljusare?!
  • sommar2014

Det låter konstigt, jag kan inte se några skarvar på min ring, den är också i rödguld men med "vanlig" blank yta.

När det gäller hur petig du ska vara så tycker jag att du ska vara precis så petig du vill! Huruvida servetterna matchar tärnornas klänningar är kanske irrelevant, men ringen ska du ha på dig varje dag i resten av ditt liv förhoppningsvis så se till att du är nöjd. Jag hade drömt om en vitguldsring men så blev det rödguld till förlovningsringen ändå av någon outgrundlig anledning, dels för att guldsmedsbutiken sa att det skulle bli dyrt att rhodinera om. Ringen är dessutom ett par storlekar för liten då jag hade noll koll på hur hårt en ring ska sitta.... Så när vi gifter oss kommer jag att köpa både ny förlovningsring + en vigselring. De pengarna hade jag ju gärna lagt på något annat. Så nöj dig inte förrän ringen är perfekt, det är mitt råd. Solig

• jimmyojennifer

Jag håller med, du ska ha på dig ringarna resten av livet. Petig behöver inte betyda elak :) säg bara vad du känner! 

• IdaRebecca
    jimmyojennifer skrev 2013-02-13 19:41:55 följande:
    Jag håller med, du ska ha på dig ringarna resten av livet. Petig behöver inte betyda elak :) säg bara vad du känner! 
    sommar2014 skrev 2013-02-13 19:02:30 följande:
    Det låter konstigt, jag kan inte se några skarvar på min ring, den är också i rödguld men med "vanlig" blank yta.

När det gäller hur petig du ska vara så tycker jag att du ska vara precis så petig du vill! Huruvida servetterna matchar tärnornas klänningar är kanske irrelevant, men ringen ska du ha på dig varje dag i resten av ditt liv förhoppningsvis så se till att du är nöjd. Jag hade drömt om en vitguldsring men så blev det rödguld till förlovningsringen ändå av någon outgrundlig anledning, dels för att guldsmedsbutiken sa att det skulle bli dyrt att rhodinera om. Ringen är dessutom ett par storlekar för liten då jag hade noll koll på hur hårt en ring ska sitta.... Så när vi gifter oss kommer jag att köpa både ny förlovningsring + en vigselring. De pengarna hade jag ju gärna lagt på något annat. Så nöj dig inte förrän ringen är perfekt, det är mitt råd. Solig
    Jag ringde till dom igår och de sa att man sätter ihop ringen med ett guld med liiiiiite lägre karathalt för att det ska hålla, och då blir det ofta så :/. Den syns ju inte i alla ljus, och jag tittar noga varje morgon var skarven är och sätter den inåt fingret....känns inte som om det är så¨mycket att göra åt nu :
  • IdaRebecca

Kanske ska låta den vara tills vi gifter oss om drygt ett år då jag ändå ska lämna in den för lite polering...
    Såg nu med luppen på jobbet (jobbigt att ha tillgång till lupp när man är småmissnöjd med ngt sånt här, allt blir så tydligt :P) att det liksom är som tre små sågmärken efter ihopsättningen också....de har redan fått fixa ihopsättningen en gång då det blev dåligt första gången så den är ju bättre nu...

Självklart har jag, perfektionisten fått ringen med lite defekter, min fästmans ring är heeelt perfekt, och han hade inte brytt sig om de här smågrejerna jag ser...:/

Svar på tråden Ihopsättningen av ringen ljusare?!