Passar den som solosång i kyrkan?
One Direction´s "Little Things", passar den som solosång i kyrkan under vigseln?? Eller har den nåt kryptiskt budskap som jag inte förstår/ hör?
Jag tycker att den är såååå fin!
One Direction´s "Little Things", passar den som solosång i kyrkan under vigseln?? Eller har den nåt kryptiskt budskap som jag inte förstår/ hör?
Jag tycker att den är såååå fin!
Om man läser texten så verkar den inte innehålla något opassande. Söt melodi och jag tror den kommer passa bra som solosång om det är en låt ni känner mycket för och vill ha.
Lycka till!
Kom bara ihåg att dubbelkolla med Kyrkan att det är ok, de avgör i slutändan.
"Vid en traditionell kyrklig vigsel ingår normalt in- och utgångsmusik samt två psalmer. Gifter ni er kyrkligt kan ni inte kräva att få ha vilken musik som helst. Vissa församlingar vill inte ha okyrklig musik i kyrkan medan andra har större acceptans. Är en viss musik viktig för er, ta reda på vad som gäller för respektive församling innan ni bestämmer er för kyrka. Kontrollera även kantorns repertoar och orgelns kapacitet."
http://www.vigselguiden.se/brollopsfesten/musik
Varför Chansa?
Mest troligt går det bra att ni har den låten i kyrkan, en gullig text förresten, men det är alltid bra att ta det säkra före det osäkra och dubbelkolla med präst och kantor (ifall ni inte har ordnat någon själva som ska spela).
TS, det ska nog inte vara problem vad gäller just texten-det som spelar roll utöver det, är ju att kantor/solist kan spela det man vill få framfört. Vill man spela upp musiken från skiva, är det inte säkert att det ågår. Alla kyrkor har inte ljudanläggning och vissa tillåter inte inspelad musik i gudstjänsten. Kantorn har alltså, förutom prästen, ett ord med i laget ifall ni inte har en egen solist anlitad.
Det är en jättefin låt