• ellolysa

Kan man enbart ha ringen "Two of us" från Efva Attling som vigselring och ingen förlovningsring?!

Som rubriken lyder undrar jag vad ni har för åsikter när det gäller vigsel- och förlovningsring! Jag tycker mycket om Efva Attlings ring "Two of us" och den är liksom två ringar i en, även om man ju då inte får en separat förlovningsring och en separat vigselring. Vad tycker ni om det, alltså att inte ha två ringar utan enbart "två i en"? Kanske blir lite trist om man då inte har samma typ av ring som sin man... 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-13 22:24
    Lyckas inte lägga upp fotot på ringen men den finns att se här: www.efvaattling.se/two-of-us-wedding-ring-guld-diamant/p/1503
  • Svar på tråden Kan man enbart ha ringen "Two of us" från Efva Attling som vigselring och ingen förlovningsring?!
  • Chicita

Du kan ha en, två, tre eller ingen ring (eller ett halsband, en klocka eller något annat).
    Vigsel och förlovning sitter inte i ringarna.
    Ha det du känner för och det du trivs med. Det brukar bli bäst då Solig 

• Ebbaa

Ja det tycker ja absolut, du gör som du känner att du vill göra.. Skitsnygg ring förresten ;)

• Sjörå

Det tycker jag definitivt att du ska ha. Den är riktigt vacker och kommer att göra sig jättebra som förlovningsring och vigselring. Jag kommer inte heller att ha en klassisk ring utan en Georg Jensen Fusionring som är tredelad, så här www.georgjensen.com/sv/ownlovestory/&3546060&3541700

Och det är inte säkert att min blivande kommer att ha en likadan. Så kör på det du tycker om, det är nog ingen som kommer att se dig som mindre gift bara för att du ha en annorlunda ring. 

• CoG

Om du känner att den blir bra så blir den det.
    Man kan göra på så många olika sätt, finns inget rätt eller fel :)

• jimmyojennifer

Gör precis som du själv vill =) Som Chicita skrev sitter det inte i ringarna. Jag har några bekanta som har ringar, som ligger i en ask och har legat där de senaste 25 åren =)
    Dom bytte ringar på sin vigsel men har aldrig använt dom sen hihi.

• anne på grönkulla

Gifter man sig i kyrkan ingår en ring i ceremonien, i övrigt väljer man helt själv vilken, hur många, när och om man använder dem.

• anne på grönkulla

PS Maken har en 2-delad Fusion från Georg Jensen, där den ena graverades som förlovningsring och den andra till vigseln, själv har jag helt andra. Man måste inte ha samma, för oss var det viktigare att var och en av oss fick ring/ar som vi trivdes med att bära dagligen.

• Tin

Ursnygg ring! Tycker inte att du behöver ha en ring till bredvid den. Den är så snygg i sig så det behövs inte :)

• Chicita
    anne på grönkulla skrev 2013-02-14 09:16:49 följande:
    Gifter man sig i kyrkan ingår en ring i ceremonien, i övrigt väljer man helt själv vilken, hur många, när och om man använder dem.
    Tja det behövs inte nödvändigtvis växlas ringar. Det dom välsignar är äktenskapet, inte ringen så man skippar bara delen där ringen träs på fingret Flört
  • anne på grönkulla
    Chicita skrev 2013-02-14 09:43:19 följande:
    Tja det behövs inte nödvändigtvis växlas ringar. Det dom välsignar är äktenskapet, inte ringen så man skippar bara delen där ringen träs på fingret Flört
    desto bättre! Jag hade för mig att man faktiskt var tvungen att ha en ring just där och då, men kan man skippa det så är ju frågan helt ur världen!
  • SingingFantacia

Det kan du absolut. Min fäsmö kommer bara gravera in det andra datumet i sin förlovnings ring.
    Det är en fin ring du valt. Kan ju gravera de olika "delarna" för sig kanske? En del för förlovning en för vigsel.

Svar på tråden Kan man enbart ha ringen "Two of us" från Efva Attling som vigselring och ingen förlovningsring?!