Någon som sminkat sig själv?
Funderar på att sminka mig själv eller låta min duktiga granne fixa det till mig. Vad bör mna tänka på när det gäller produkter etc? Hon ska eventuellt göra mitt hår med...
Funderar på att sminka mig själv eller låta min duktiga granne fixa det till mig. Vad bör mna tänka på när det gäller produkter etc? Hon ska eventuellt göra mitt hår med...
Jag sminkade mig själv och min syster gjorde mitt hår :)
Mina bästa tips är att använda dig av produkter som du använt förut, så du vet att du tål alla produkter (vissa är väl mer känsliga, andra mindre, onödigt att chansa på bröllopsdagen dock) och så du vet att alla nyanser på sminket passar dig. Använd en bra primer, så sminket sitter där det ska hela dagen :) Pröva också göra håret och sminket åtminstone en gång före, så du vet hur du vill ha det och hur lång tid det tar att göra. På bröllopsdagen, lägg då till lite extra tid, för ibland händer oförusedda saker.
Ska du ha löshår som tex ska lockas, så kan du göra det någon/några dagar i förväg, så slipper du den extra tiden på bröllopsdagen :)
Jo, och ska du ha slöja, så behöver du inte ta på dig den förrän ni är på plats vid vigseln eller fotograferingen. Annars kan man råka fastna med slöjan någonstans och då förstörs kanske inte bara slöjan, utan också frisyren. Det hände tyvärr en bekant till mig, trots att hon var så försiktig, och det blev lite panik i kyrkan för att hinna fixa håret igen.
Vad konstigt det blev! Tack skulle det stå!
Jag var på kicks, för att få hjälp med färger och andra tips. Sedan så övade jag mig ett par gånger innan bröllopet.
Jag hade en super bra primer från BareMinerals, som gjorde att ögonskuggan var fin hela dagen.
Jag sminkade mig själv. Det viktigaste tycker jag är underlaget, att huden ser fin ut och har bra lyster. Smashbox photofinish-primer är superbra. Du kan förbereda dig genom att sminka dig varje dag om du inte redan gör det och använda samma produkter till underlaget som du planerar att ha på bröllopet. Sedan, om du inte vill gå omkring bröllopssminkad hela tiden kan du ju variera ögonskugga, läppstift osv. :)
Tack! Primer behöver jag införskaffa förstår jag, inget jag har idag...
Jag sminkade mig själv och de viktigaste tipsen är väl att öva öva öva.
Jag passade även på att köpa lite nya produkter innan bröllopet så att jag fick en bra grund och var noga med att öva med de nya produkterna. Annars beror det ju mkt på vad för sminkning man vill ha, själv ville jag hålla det ganska naturligt. Tänk på att det kan vara bra att välja matta produkter för att du inte ska se blek ut om fotografen behöver använda blixt