Inlägg från: SaraJoakim |Visa alla inlägg
  • SaraJoakim

Berlock / Medaljong

Jag letar berlocker / medaljonger för fulla muggar! Gärna lite brokiga / shabby / vintage och det ska gå att sätta in foton/lägga något i som man gjorde på den gamla goda tiden :p Jag vill inte ha en vanlig slät silver berlock med lite gravyr på utan mer något sånt här:

www.chanti.se/P-Medaljonger|37570

eller

www.cirrushorsegift.se/product.html/cassiopeia

Jag behöver två medaljonger. En till mig och en till min m2b's blivande guddotter som döps nu om ett par veckor. Tanken är inte att de ska matcha! Men jag tänkte att de kunde vara bra o veta ändamålen :) 

Snälla hojta om du har förslag, jag känner mig google-blind nu efter allt klickande! :p

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-18 16:31
    Anledning till att jag inte valt någon av dessa till 100% är för att

a) den silvriga har en sten, och jag vet inte om jag borde göra ett "färgval" till lilltjejjen?

b) den guldiga är "förgyllt silver" och jag vet inte om de gör något med kvalitén?

• Svar på tråden Berlock / Medaljong
  • SaraJoakim

Här kommer bilderna så slipper ni klicka på länkarna :)

• SaraJoakim

Jättevackra verkligen! Tack! Vet du hur det är med materialet? Känns lite väl billigt för silver smycken? Min erfarenhet efter att ha bott i USA är att smycken som är billigare ofta är förgyllda, även i silver. Vill inte ge bort ett förgyllt silversmycke i doppresent... Så vida det inte är ett silversmycke förgyllt i guld tex, för då har man ju två metaller med "faktiskt värde" och vet att det inte är en ohållbar "fuskmetall" under... vet du hur det i regel är på etsy?

• SaraJoakim

Oh herre gud! :p "litar" du på försäljaren att det är äkta, får man med intyg? Eller kollar du upp det sen? 
    Att det ofta är billigare utomlands är ett faktum, jag vill bara inte åka på en nit :p Min förlovningsring köptes i Dubai där är guld och diamantpriserna också väldigt låga om någon ska dit och är i giftas-tankar :) 

• SaraJoakim
    Glad Gud vad kul och så härligt att du är nöjd!!
    Jag beställde det guldiga hjärtat trots allt. Började bli knappt om tid - MEN nu kikar jag också på etsy för vi har inte heller köpt vigselringen än och idag mailade jag en av ägarna med förfrågan om egen design på en ring de gjort så jag hoppas jag får bra positiva svar Skrattande Etsy är nytt för mig, dom har sjukt mycket fint, en farlig sida kan jag tänka mig Flört
Svar på tråden Berlock / Medaljong