Utgångs musik!!???
Vad ska ni ha för utgångsmusik?
Vi har funderat lite på Beautiful Day - U2 men är lite osäker på om den passar.
Tycker ni?? Förslag?
Vad ska ni ha för utgångsmusik?
Vi har funderat lite på Beautiful Day - U2 men är lite osäker på om den passar.
Tycker ni?? Förslag?
Vi hade "Änglagård" på orgel, för den kändes glad och somrig. Vi hade "Visa vid vindens ängar" som ingångsmusik på orgel, så vi ville att det skulle matcha lite. Vi valde att ha musiken på orgel eftersom vi var i en lite större kyrka och det låter så pampigt och vackert, så vi ville passa på att nyttja det :)
Tänk lite på vilka ni är, vad ni har valt för musik i övrigt, hur ni vill ha musiken framförd och vad som kan passa er vigsel, alltså vad ni vill ha och förmedla för stämning :)
Vi hade "Underbart" av Calle Moreus :). Tycker ni att "Beautiful day" symboliserar er så tycker jag ni ska köra på det. Ska ni ha orgel eller piano så hör med kantorn om råd. Tips på populär sida (här finns också vanliga låtar som ansvänts vid ut/ingång): http://www.kyrkomusik.se/index.php
Tack för tips. Smart att tänka på att in- och utgångsmusik ska matcha lite.
Som ingångsmusik kommer vi att ha Bröllopsmarsch ur En midsommarnattsdröm, Felix Mendelssohn
denna kommer att spelas på orgel. Resten av musiken kommer vi har ett band (några kompisar) som spelar.
är bara lite orolig för texten när det gäller "Beautiful day" men det kanske funkar.
Vi hade "för kärlekens skull" med Ted Gärdestad.
Vi gar ut till "Love is in the air" :)
Jag tycker personligen inte att in- och utgangsmusiken behover matcha utan valj en lat som betyder nagot for er eller stammer overens med den atmosfar ni vill skapa efter vigseln ar over!
Lycka till!
Jag drömer om att gå in till St. Sunniva - Bukkene Bruse och gå ut till Valsen till mig - Sofia Karlsson
Bukkene Bruse – St. Sunniva
Sofia Karlsson – Valsen till mig
Vi hade Beautiful day som utgångsmusik, men jag skrev en egen text. Egentligen var det väl inte nödvändigt (tror inte att någon hade reagerat), men det var kul och originaltexten är inte särskilt "bröllopig", men som sagt, det går nog fint ändå. Det är på något vis själva refrängen man är ute efter och för oss var det utgången till den musiken som var höjdpunkten på hela vigseln.
Kör på U2!
Vi skall ha Shining Light- Annie Lennox
Ja precis det är ju refrängen som är det goa, och känns som att det kommer att skapa en härlig stämmning till festen.
men man kanske ska kolla texten lite, kan ju ändra på de ställerna där man tycker att det verkligen inte passar. bra tipps, tack!!! kul att hör att det är någon annan som oxå haft den :)
Haha, jag gav upp efter att ha knådat fram ingångsmusik, psalmer och solosånger, så jag sa till organisten att "ta nåt glatt och pampigt som passar, Händel kanske eller Bach, typ". Det blev säkert bra, jag har ärligt talat inget som helst minne av utgångsmusiken, och ganska lite av ingångsmusiken. Totalt stressöverslag. Jag log och gick åt rätt håll, det fick räcka.
pga. ändraingar med vilka som ska sjunga och spela har vi ändrat låt till genom eld - oskar linnros och det känns helt klockrent, lite text som ska ändras men annars perfekt!! :)
Vi kommer förhoppningsvis att ha (om mina kusiner vill spela blåsinstrument till) "Cant take my eyes out off you" som ingångsmusik och sedan "All you need is love" som utgångsmusik där vi tänkte att det skulle bli allsång :D lite som i love actually :D har valt låtarna för att de betyder mycket för oss och vi har minnen till dem :)
Ni som kör ut och ingångsmusik med text, sjunger eran solist då? Våran solist tar betalt för att sjunga två låtar sen har jag tänkte köra utan text på in och utgångsmusik.... Och så fråga kantorn vilken musik han/hon kan tänka sig att spela. Det kanske inte är alla som vill köra "ny" musik utan hålla sig till de klassiska styckena..eller vad tror ni? När tar man kontakt med kantorn förresten?
Våra solister kommer sjunga! Har fullt med musiker i omgivningen
Vi hade funderingar på att gå in till " En värld full av liv" från Lejonkungen. För det första för att vi är riktiga disney freaks båda två.
Vi har sett lejonkungen tillsammans fler gånger än jag egentligen vill erkänna, haha. Sen tycker vi båda att texten är helt otrolig och faktiskt symobliserar det vi är på väg att göra.
"Som en cirkel sluts, av kärlekskraft. Allting har en plats, allting har en mening, det är vår värld, en värld full av liv"
Vad tror ni? Hur illa är det? Den hör nog hemma på "Trashig tråden" hahah....
jimmyojennifer skrev 2013-02-26 08:45:21 följande:Vi hade funderingar på att gå in till " En värld full av liv" från Lejonkungen. För det första för att vi är riktiga disney freaks båda två. Vi har sett lejonkungen tillsammans fler gånger än jag egentligen vill erkänna, haha. Sen tycker vi båda att texten är helt otrolig och faktiskt symobliserar det vi är på väg att göra. "Som en cirkel sluts, av kärlekskraft. Allting har en plats, allting har en mening, det är vår värld, en värld full av liv" Vad tror ni? Hur illa är det? Den hör nog hemma på "Trashig tråden" hahah....Gud vad mysig låt att gå in till! förstår precis hur du menar :)
Vi har vänner som ska sjunga, så de sjunger även utgångslåten.
Det beror nog på vad kantorn har för tycke och smak, men de flesta försöker nog att tillgodose brudparets önska så mycket som möjligt, men det är ju inte alla låtar som blir bra när man "bara" har piano eller orgel. Vi kommer ha ett helt band framme på senen..
När jag pratade med de som sköter bokningen av kyrkan så sa hon att kantorn tar kontakt med oss när det närmar sig, men kantorn kommer inte spela så mycket på vårt bröllop, in gång på orgel och till psalmerna. så det är ju låtar hon redan kan. men har man speciella önskemål ska du nog kolla redan nu om hon/han kan göra detta, eller om ni måste tänka om.