• xMariax

Vigselringen?

Vi har satt 5000:- som budget för vigselringen men nu har jag hittat min drömring.. Jag tycker inte att den är dyr om man tänker på material, detaljarbete och det faktum att jag ska ha den på mig i 60-70 år.. Den kostar ca 6500:- www.hedbergsguld.se/schalins-vigselring-turin-p-1032.html
    Jag tänker på att folk disskuterar att det är så mycket pengar för en ring, men så tänker jag på alla små 13 åringar som springer runt med Iphones i samma prisklass som går sönder efter nåt år.. Det tycker inte folk är konstigt?

Är det värt att gå över budgeten lite så jag får min drömring? Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Vigselringen?
  • xMariax

Jo jag tänkte mest på släktingar som gifte sig för 20+ år sen och tror att ringar kostar runt 2000:- för 2

Jag har dessutom kollat budgeten lite och kunnat dra in på annat så att vi fortfarande är inom budget. Så jag kommer köpa den sen när det börjar närma sig!

• xMariax
    Angelica och Engin skrev 2013-02-21 14:53:47 följande:

Kör på =)

hittade den lite billigare

www.vigselbutiken.se/europa-exklusiv-turin-al...

Tack så mycket!
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-21 15:09:34 följande:
    Om det är din drömring så är ju inte 1500kr så mycket att gå över budgeten med. Du kanske inte behöver dra in på andra poster utan spara lite extra eller sälja av något ni har hemma som inte används.
    Ja eller så ser jag till att få fler arbeten..
  • xMariax
    CoG skrev 2013-02-21 17:47:59 följande:
    Varför ska andra lägga sig i vad din ring kostade?

Om du kollar runt här så lägger många mer än 10.000 på sina ringar.
    Ska det vara äkta stenar och lite större drar det snabbt iväg.

Jag tycker inte att din drömring är dyr, långt ifrån.
    Om den passar i er budget så är det väl jättebra, då funkar det ju!
    Det är mitt eget fel.. Jag frågade dem vad deras bröllopsbudget var och vad allt kostade..

Jag tycker inte heller att den är dyr med tanke på material och detaljer.
  • xMariax
    CoG skrev 2013-02-21 18:07:32 följande:
    Tiderna förändras, klart det kostar mer nu än för 20 år sen.
    Ja det vet jag väl, men inte dem.
  • xMariax

Hur stor är risken att jag inte kan köpa ringen om jag väntar? Vi ska gifta oss i sep/okt 2014 och jag tycker det känns lite tidigt att köpa redan nu.. Finns det någon risk att butikerna slutar sälja den..?

• xMariax

Kollade runt lite på olika sidor och nu hittade jag en som är väldigt lik den jag vill ha (fast utan diamanter)

Vilken tycker ni är snyggast? Jag kommer ju välja den jag själv tycker bäst om i slutändan men är lite nyfiken..

• xMariax
    Sandra01 skrev 2013-02-23 09:53:48 följande:

Hej! Lägger mig i lite... Klart du ska köpa den som du drömmer om!!! 1500 gör du av med på några latte på stan och en och annan skvallerblaska...
    Vet du hur jag gör? Vi har planerat in resa till USA efter bröllopet. Där är allt mycket billigare än här. Exempelvis stenar och ringar :)
    Får vi inte ihop det och jag inte har råd med min drömring så gifter jag mig med min förlovningsring och köper THE ONE i USa istället.

Ringen ska sitta på fingret resten av livet!!! Fatta hur länge det är :)

Då ska inte ringen man drömmer om ligga kvar i skyltfönstret. Den ska vara på din hand!

Lycka till!

Appropå det där med att göra av med pengar. Jag och min kille har NU börjat spara och hålla oss till vår budget (gifter oss sommaren 2014). redan på 2 månder har vi kunnat lägga undan 15.000:-
    vart 17 tog dom pengarna vägen förut????!!!
    Förmodligen på latte och skvallerblaskor :)

Jo men precis, det är inte mycket i det store hela.. Sambon har dessutom bestämt att jag ska ha den! Vi kommer spara ungefär 5500:-/månaden men vi är studenter också och tjänar inte så bra..
    Mmmaria skrev 2013-02-23 11:10:39 följande:

Roligt att du hittat din drömring och att den "bara" kostar 1500 kr över budget. Det är inte mycket pengar om man slår ut det på flera år (och har råd såklart).

Däremot tycker jag att det är för tidigt att köpa redan nu. Det är stor risk att du hinner ändra dig, speciellt om du hänger på BT i 1,5 år och planerar. Det finns risk att du hinner se många alternativ och hinna ändra dig många gånger på den tiden. Var och varannan tråd på BT handlar om tjejer som ångrar sitt klänningsval och vill köpa ny.

Jag ska inte köpa den nu, men det lär bli den. Jag är kräsen när det gäller ringar och tycker nästan inte om någon ring.
Svar på tråden Vigselringen?