• fiskin

Danslärare i Karlstadtrakten?

Om några månader är det giftemål - men vi vill ju dansa en FIn bröllopsvals. Min M2B kan det där (säger han), men jag däremot skulle önska mej vara säkrare på valsen, och gärna lite mer avancerad vals och "svängom".

Är det någon som har förslag på danslärare eller instruktör som kan guida oss i valsens värld? Har sökt både högt och lågt inom Karlstad-området men ej funnit någon. Tips? Någon professionell? Någon ni känner? Allt är av intresse - så länge jag får lära mig mer vals =)

• Svar på tråden Danslärare i Karlstadtrakten?
  • Fröken Finemang

Jag är också intresserad! o har ingen kolla på danslärare i Karlstadområdet!

Valsen är just nu mardrömmarnas mardröm.  

• TheD

I Karlskoga finns en dansskola http://www.karlskogadc.se/index.html
    Anna Wretling har jag haft som domare och jag tror hon dömde bra ;) Men iaf, hon borde kunna vals även om inte det finns utskrivet bland deras danser.

Om ni är villiga att åka ca 45 min.

• Vichy

Ni kanske kan kolla med dansstudion om dom vet vem och hur man kan kontakta någon?

• fiskin

Åhh... Karlskoga låter ju bra.,, men hade gärna sett nån liiite närmre - men måstes det så måstes det =) Dansa ska vi göra - o jag vill verkligen lägga ner mej och lära mig!

Har ni tagit danslektioner eller kan ni dansa vals?

Dansade ni vals eller "tryckare/slow dance"?

Spexade ni nåt i dansen? Typ bryta ut i nån mer svängig musik, eller bara löjligt?

• TheD
    fiskin skrev 2013-02-22 10:04:50 följande:

Åhh... Karlskoga låter ju bra.,, men hade gärna sett nån liiite närmre - men måstes det så måstes det =) Dansa ska vi göra - o jag vill verkligen lägga ner mej och lära mig!

Har ni tagit danslektioner eller kan ni dansa vals?

Dansade ni vals eller "tryckare/slow dance"?

Spexade ni nåt i dansen? Typ bryta ut i nån mer svängig musik, eller bara löjligt?

Jag har dansat hela livet och tävlat...så det var inte svårt för min del ;) Maken är nog det stelaste kylskåpet i Sverige men han fick öva med mig och min mamma. Så vi dansade vals. För mig är det självklart att brudparet dansar vals! Efter tårtan gick jag och bytte om för då skulle jag och fyra andra tjejer göra en dansnr till en remix på "A whole new world" så i slutet av dansen "..in a whole new world with you"... så gick jag mot maken som hade fått en stol placerad längst fram och satte mig i hans knä :)
  • fiskin
    TheD - kan du dansa vals alltså? Bor du i trakterna kring Karlstad? Och är du villig att lära ut vals? Vi är nog inte jättesvårlärda!!?
  • TheD
    fiskin skrev 2013-02-22 12:14:31 följande:
    TheD - kan du dansa vals alltså? Bor du i trakterna kring Karlstad? Och är du villig att lära ut vals? Vi är nog inte jättesvårlärda!!?
    Bor ett antal timmar från Karlstad.... Pluggar i Sundsvall ;) Men bor i Falun.
  • Hagge
    fiskin skrev 2013-02-21 13:23:18 följande:

Om några månader är det giftemål - men vi vill ju dansa en FIn bröllopsvals. Min M2B kan det där (säger han), men jag däremot skulle önska mej vara säkrare på valsen, och gärna lite mer avancerad vals och "svängom".

Är det någon som har förslag på danslärare eller instruktör som kan guida oss i valsens värld? Har sökt både högt och lågt inom Karlstad-området men ej funnit någon. Tips? Någon professionell? Någon ni känner? Allt är av intresse - så länge jag får lära mig mer vals =)

Jag har tävlingsdansat tidigare, dock latinamerikansk dans samt bugg, men kan även vals och wienervals dugligt. Vi gifter oss 1:a Juni, så det är mkt planering just nu, men om ni vill kanske man kan lösgöra några tillfällen?
  • fiskin
    Hagge: vart bor du? Vi kanske tom skulle kunna tänka oss en extra svängom kombinerat med valsen?
  • fiskin

Hej alla! Hittade dansärare - en finsk kollega som tom tävlingsdansat i just vals!! Snacka om tur! Så nu är det bara att köra =)

Svar på tråden Danslärare i Karlstadtrakten?