Barnfritt - formulera så här?
Kan man skriva i inbjudan / på hemsidan "Bröllopet är barnfritt sånär som på några stora kusinbarn, kusiner och våra egna barn."Jag tror inte vi har några vänner som ammar eller likanande....
Kan man skriva i inbjudan / på hemsidan "Bröllopet är barnfritt sånär som på några stora kusinbarn, kusiner och våra egna barn."Jag tror inte vi har några vänner som ammar eller likanande....
Visst kan ni väl det
Jag kanske hade skrivit:
Med några få undantag är bröllopet barnfritt.
De barn som är inbjudna är namngivna i själva inbjudan.
Eller tja något åt det hållet.
Vi har inte namngivit några barn men de det gäller är medvetna om vilka de är, de är knappt barn längre troligen över 18 allihop för tiden går så snabbt...
Har inte koll på deras åldrar så de får vara barn, tror ingen tar illa upp.
vi skriver:
OBS: Middagen är barnfri, med undantag av ammande spädbarn och brudparets syskonbarn.
förresten, jag tror det är viktigt att få med på inbjudan, alla läser inte på hemsidorna.
vi kommer ha det överallt då det är viktigt för oss att festen är barnfri.
Att våra syskonbarn är med, är självklart då de ingår i brudföljet och alla deras barnvakter är med på bröllopet.
Vi har hänvisat till hemsidan och har inte så mycket fakta på inbjudan. Kuverten är adresserat till de som är bjudna, men så långt kanske folk inte tänker. Vi blev bjudna till ett bröllop på Gotland för några år sedan och det framgick inte om barn var välkommna, jag ringde och frågade.