Gotlandsbröllop 2013?
Hej!
Hoppas på att finna fler Gotlandsbrudar här? Vi gifter oss i Visby i augusti!
Hej!
Hoppas på att finna fler Gotlandsbrudar här? Vi gifter oss i Visby i augusti!
Vi gifter oss i Roma i juni :)
Jajamen vi gifter oss i Kovik i Augusti
Vad härligt! Vad ska ni äta? Vi tänkte helgrillat lamm men är lite osäker på tillbehör... och finns det någon som vet någon bra MUA på Gotland?
Åh vad kul!
Jag gifter mig på påskafton i Lärbro kyrka och sen blir festen i Gothem bygdegård! Vi ska ha helgrillat lamm, med tzatsiki och potatisgratäng. En efterrättsbuffé med minicupcakes och pannacotta och lite mer och sen korv med bröd som vickning ;)
Låter något knasigt?
Har också haft lite problem med att hitta någon som gör smink, så som det ser ut nu blir det troligtvis på samma ställe där jag gör mitt hår, salong Skönheten, är det någon på ön som har erfarenhet därifrån?
Annars kommer vi gifta oss i Kovik och sedan ha bröllopsfesten på Stelor, vi kör trerätters (pilgrimsmussla med serranochips, lamm med primörer och kall cehvrecreme och sedan saffranspglass med salmbärssås) sedan har vi tårta som vi beställer med oss från fastlandet. Till brudvisningen hade vi tänkt oss gotlandsdricka och dom goda kringlorna:) Någon annan som kör på brudvisning?
Vi tänkte inte ha någon brudvisning vi har bjudit 100 personer på bröllopet så vi tycker det "duger" :) , menyn låter fantastisk :)
Hur fraktar ni tårta från fastlandet undrar jag ? :)
Tack för tipset... Ska kolla upp den salongen!(skönheten).
Jag engagerar min supergulliga brudtärna som helt enkelt bara får plocka upp den i Sthlm innan hon åker över till ön.Vi får låna kylbox av stället som gör tårtan.
gifter mig i maj i eksta.
någon som vet vart man får tag i en gris att grilla hel.
Vi har inget datum ännu, men planen är att gifta sig på Gotland inom ett par år. Antagligen på östra sidan, och gärna med lammgrillning!
Hur känner era fastlandsgäster med att ta sig till ön? Några av mina vänner har uttryckt att det blir både krångligt och dyrt.