• Muffinen

Gotlandsbröllop 2013?

Hej!

Hoppas på att finna fler Gotlandsbrudar här? Vi gifter oss i Visby i augusti!

• Svar på tråden Gotlandsbröllop 2013?
  • dellelgarin

Vi gifter oss i Roma i juni :)

• JossanKossan

Jajamen vi gifter oss i Kovik i Augusti

• Muffinen

Vad härligt! Vad ska ni äta? Vi tänkte helgrillat lamm men är lite osäker på tillbehör... och finns det någon som vet någon bra MUA på Gotland?

• dellelgarin
    Muffinen skrev 2013-02-26 09:47:16 följande:
    Vad härligt! Vad ska ni äta? Vi tänkte helgrillat lamm men är lite osäker på tillbehör... och finns det någon som vet någon bra MUA på Gotland?
    Förlåt min okunnighet men vad är MUA?

MMM grillat lamm är mums, vi kommer ha i matväg:

Tillbehör till välkomstbubblet
    På tallriken kommer det att finnas en liten bit silltårta till snapsen
    sedan är det grillbuffe som vi beställt av Köttbutiken.
    Min kusin är konditor och bakar bröllopstårta (ingen dessert)
    sedan blir det godisbuffe och senare på natten vickning som även den är beställd från köttbutiken:
    Dagen efter käkar vi lunch med halva sällskapet ca 45 personer på Visby Creperi
  • Muffinen
    dellelgarin skrev 2013-02-26 09:57:11 följande:
    Förlåt min okunnighet men vad är MUA?

MMM grillat lamm är mums, vi kommer ha i matväg:

Tillbehör till välkomstbubblet
    På tallriken kommer det att finnas en liten bit silltårta till snapsen
    sedan är det grillbuffe som vi beställt av Köttbutiken.
    Min kusin är konditor och bakar bröllopstårta (ingen dessert)
    sedan blir det godisbuffe och senare på natten vickning som även den är beställd från köttbutiken:
    Dagen efter käkar vi lunch med halva sällskapet ca 45 personer på Visby Creperi
    Inte alls, men det betyder MAKE UP ARTIST! :) Jag vet var jag ska göra mitt hår men de visste inte om någon mua konstigt nog...

Det låter supermysigt!!! och gott!
  • annagustafson89

Åh vad kul! 

Jag gifter mig på påskafton i Lärbro kyrka och sen blir festen i Gothem bygdegård! Vi ska ha helgrillat lamm, med tzatsiki och potatisgratäng. En efterrättsbuffé med minicupcakes och pannacotta och lite mer och sen korv med bröd som vickning ;)

Låter något knasigt? 

• JossanKossan

Har också haft lite problem med att hitta någon som gör smink, så som det ser ut nu blir det troligtvis på samma ställe där jag gör mitt hår, salong Skönheten, är det någon på ön som har erfarenhet därifrån?

• JossanKossan

Annars kommer vi gifta oss i Kovik och sedan ha bröllopsfesten på Stelor, vi kör trerätters (pilgrimsmussla med serranochips, lamm med primörer och kall cehvrecreme och sedan saffranspglass med salmbärssås) sedan har vi tårta som vi beställer med oss från fastlandet. Till brudvisningen hade vi tänkt oss gotlandsdricka och dom goda kringlorna:) Någon annan som kör på brudvisning?

• dellelgarin
    JossanKossan skrev 2013-03-07 07:00:01 följande:
    Annars kommer vi gifta oss i Kovik och sedan ha bröllopsfesten på Stelor, vi kör trerätters (pilgrimsmussla med serranochips, lamm med primörer och kall cehvrecreme och sedan saffranspglass med salmbärssås) sedan har vi tårta som vi beställer med oss från fastlandet. Till brudvisningen hade vi tänkt oss gotlandsdricka och dom goda kringlorna:) Någon annan som kör på brudvisning?

Vi tänkte inte ha någon brudvisning vi har bjudit 100 personer på bröllopet så vi tycker det "duger" :) , menyn låter fantastisk :)

Hur fraktar ni tårta från fastlandet undrar jag ? :)

• JossanKossan

Jag engagerar min supergulliga brudtärna som helt enkelt bara får plocka upp den i Sthlm innan hon åker över till ön.Vi får låna kylbox av stället som gör tårtan.

• hbobrud

gifter mig i maj i eksta.

någon som vet vart man får tag i en gris att grilla hel.

• dellelgarin
    hbobrud skrev 2013-04-05 21:51:03 följande:
    gifter mig i maj i eksta.

någon som vet vart man får tag i en gris att grilla hel.
    Du skall bara ha grisen?

Gotlands slagteri, det har iallafall tidigare haft ställning att hyra oxå
  • Tillys

Vi har inget datum ännu, men planen är att gifta sig på Gotland inom ett par år. Antagligen på östra sidan, och gärna med lammgrillning!

Hur känner era fastlandsgäster med att ta sig till ön? Några av mina vänner har uttryckt att det blir både krångligt och dyrt.

Svar på tråden Gotlandsbröllop 2013?