• cimas

Sökes: festlokal till bröllopsfest på västkusten

Kära bröllopstorget!

Vi behöver er hjälp!
    Vi ska gifta oss till sommaren och behöver en festlokal till bröllopsfesten.  
    Vi gillar västkusten och Göteborg och föreställer oss ett sommarbröllop i en rustik sjöbod vid havet. Vi har tidigare haft fester där vi själva har ordnat mat och underhållning och det är ett koncept vi också önskar oss till sommarens fest.
    Vi bor utomlands och därför behöver vi er hjälp till att hitta den perfekta festlokalen att hålla festen i för ca. 50 personer.  

Har du/ni varit på en liknande fest på västkusten eller känner till någon som har en festlokal vill vi gärna höra era tips. Vi är jättetacksamma för all hjälp vi kan få!!

Mvh
    De nyförlovade 

• Svar på tråden Sökes: festlokal till bröllopsfest på västkusten
  • Juli2013

Blomstermåla är helt makalöst fint, grymt läge precis vid havet, solnedgången är dessutom to die for och skymningen med bryggan och lyktorna och skärgården i bakgrunden... Så fint! Fantastisk lokal för bröllopsmiddag, tycker jag, men jag vet ju inte om den stämmer med era önskemål :) Detta är deras sida iaf www.blomstermala.se Lycka till! :)

• Chinchilli

Ja Blomstermåla eller Långedrags värdshus,
    Villa Maritim eller Marstrands havshotell på Marstrand
    Pensionat skäret på Styrsö 
    Tullhuset på Öckerö (är nog den mest rustika")

Undvik Seaside på Björkö

Detta var lite tips iaf, sen är de ju mer eller mindre rustika :) 

• cimas
    Juli2013 skrev 2013-02-24 19:13:52 följande:
    Blomstermåla är helt makalöst fint, grymt läge precis vid havet, solnedgången är dessutom to die for och skymningen med bryggan och lyktorna och skärgården i bakgrunden... Så fint! Fantastisk lokal för bröllopsmiddag, tycker jag, men jag vet ju inte om den stämmer med era önskemål :) Detta är deras sida iaf www.blomstermala.se Lycka till! :)
    Tack för ett jättebra förslag!! 
  • cimas
    Chinchilli skrev 2013-02-24 19:35:56 följande:
    Ja Blomstermåla eller Långedrags värdshus,
    Villa Maritim eller Marstrands havshotell på Marstrand
    Pensionat skäret på Styrsö 
    Tullhuset på Öckerö (är nog den mest rustika")

Undvik Seaside på Björkö

Detta var lite tips iaf, sen är de ju mer eller mindre rustika :) 
    Superbra!! Tack för både rekommendation och info om vilka man ska undvika. Fantastiskt att det är någon som känner till bra festrestauranger i området.

Vi funderar eventuelt på att hyra bara en festlokal, typ en stor sjöbod vid vattnet och ordna maten själva. Detta för att undvika att man ska vara ute precis efter midnatt och istället kan ha fest så länge som man vill.
    Känner du till någon som hyr ut en stor sjöbod eller liknande?
  • Sjörå

På Hälleviksstrand finns "Lokalen" en byggnad precis vid vattnet som man kan hyra för en mindre summa. Det finns porslin och likande utrustning samt ett mindre kök. Adress till hemsidan Hälleviksstrands främjande och mer information om Lokalen är www.halleviksstrand.se/framjandet/lokalen/

Jag har tillbringat alla mina somrar på Hälleviksstrand och har släkten där så är det något du vill veta är det bara att skriva till mig.  

• Juli2013

Kom på nu att en kollega gifte sig på Bassholmen, en ö i närheten av fiskebäckskil/skaftö. De bokade vandrarhemmet och ett par stugor som är all bebyggelse som finns på ön (om jag minns rätt). Jag minns att hon var jättenöjd med konceptet, kändes som att de hade hyrt hela ön för deras bröllop, fick ordna mat och allt annat själva. Kanske kan vara en idé!

• Sjörå

Oh Bassholmen är också jättefint. Det finns även ett museum där men i övrigt är det ingen bebyggelse förutom vandrarhemmet. 

• Juli2013

Jag har aldrig varit där, men tyckte det lät som ett trevligt koncept :) skjutsa ut alla gäster med båt, och att ha en hel ö för sig själv! Jag är dock ganska säker på att de hade bokat några stugor där också...?

Svar på tråden Sökes: festlokal till bröllopsfest på västkusten