• miwas

Carlshälls gård

Hej alla glada par!
    Vi var ute och titta på Carlshälls gård och tänkte att det kunde passa vår dag.
    Försökte läsa oss till var ni andra har tyckt men trådarna är ganska gamla. Är det någon som har erfarenhet därifrån från typ 2011-2012?

Tacksamma för all hjälp och tips! Tyst

• Svar på tråden Carlshälls gård
  • Nevy

Hej!
    Jag ska gifta mig där i slutet av augusti 2013 och har heller inte hittat några trådar från förra året.
    Än så länge är vi nöjda, personalen är trevlig och platsen vacker. Vi har betalat extra 5000 kr för att ha gården för oss själva hela kvällen. Kändes mycket mer privat och bra på det sättet. Ska på provsmakning av menyn i början av april så jag kan ju uppdatera då.
    Är själv intresserad av att höra från andra som har gift sig eller ska gifta sig där nu i sommar. Hör gärna av er här!

• bröllopplan

Hej. Funderar också på carlshälls gård. Har ni varit där och rekat? Har ni hört något från någon annan?

• miwas

vi gifter oss nu på lördag, vi återkommer efter och ger betyg :)

• miwas
    bröllopplan skrev 2013-08-25 13:52:25 följande:
    Hej. Funderar också på carlshälls gård. Har ni varit där och rekat? Har ni hört något från någon annan?
    Nu har vi varit gifta en vecka! :)

Vårt val av festlokal på Carlshälls Gård ångrar vi inte. Personalen är väldigt serviceinriktade och hade ordnat med jättefin dukning och maten var supergod. Vi hade sån otrolig tur med vädret och hade strålande solsken vilket ledde till väldigt fina bröllopsfoton.

Det var många av våra gäster som berömde oss för val av festlokal :)

Ett tips om ni ska ha festen där, fixa stolsöverdrag för stolarna är lite tråkiga. Vi hade en tjej som kom dit och monterade stolsöverdrag åt oss, blev jättefint!
  • JennieVictor

Vi ville vara på Carshälls gård i Brännvinskungens sal, men kommer bara vara 35-40 st (bröllop aug/sept 2014) men man var tvungen att vara minst 70 för att få hyra. Personalen kunde inte möta oss med att ta ut en lokalhyra utöver paketpriset, så tyvärr måste vi leta vidare. Väldigt tråkigt då vi kände att allt var perfekt där..

Svar på tråden Carlshälls gård