Makeup store förstörde nästan min stora dag!
Hej allihopa! Här kommer en liten berättelse som gjorde mig väldigt ledsen men som slutade bra! Jag gifte mig i fredags och hade bokat tid i en makeupstore butik i Stockholm över telefon. Jag berättade att jag skulle gifta mig och tjejen som svarade sa grattis. Hon sa även att jag skulle få en av dom två bästa makeupartisterna som jobbade i butiken. Jag frågade om priset och hon sa att det kostade 300kr utan produkter. Hon dubbelkollade med sin kollega också. Vi la på luren och jag såg väldigt mycket fram emot att bli sminkad av ett proffs på min stora dag. Stora dagen kom och jag hade fixat håret hos frisören när jag kom till makeup store. Jag hälsade på tjejen som skulle sminka mig och jag frågade om det ingick lösfransar i sminkningen. Hon frågade då vad det var för sminkning jag ville göra. Ja brudsminkning sa jag? Jaha nej då ingår det inte svarade hon. Så jag kollade på lösfransarna och frågade vad dom kostade. Jag hade endast 500kr med mig i kontanter och inget kort eftersom jag skulle byta om hos min brudtärna efter makeup och åka direkt så tog jag inte med mig någon plånbok. 1500 kr kostar brudsminkningen svarar tjejen. Jag fick en chock och började förklara att jag hade fått ett annat pris i telefonen. Hon var väldigt nonchalant och svarade att jag måste ha hört fel. Jag berättade om hela samtalet för henne och bad henne kolla vem som hade tagit emot mitt samtal. Hon var väldigt otrevlig och gick för att ringa sin chef. Hon kom tillbaka och sa bara.. Jag kan sminka för tre hundra kronor men då kommer jag inte använda bra produkter som det är i brudsminkning. Jag försökte förklara att det var min stora dag och att det bara var några timmar kvar. Hon svarade att det måste varit en praktikant som svarade i telefon när jag ringde och bokade. Det slutade med att mina tårar sprutade och jag gick därifrån. Jag gick och köpte lösfransar och åkte hem och sminkade mig själv. Tur att jag har läst sminkbloggar länge och är intresserad av smink så jag blev rätt nöjd ändå. Det var inte priset som var fel tycker jag utan hennes bemötande på min stora dag. Det hade kunnat förstöra min dag.. Aldrig mer makeup store!!