• tindahlie

Söker en bra festlokal på Öland!

Hej! Jag har tänkt gifta mig i Algutsrum kyrka, men har svårt att hitta en festlokal! Jag vill använda catering och ha plats till både bröllopsmiddag och dans och plats för ev band.

• Svar på tråden Söker en bra festlokal på Öland!
  • palma2013

Borgholms slottsruin är fantastiskt fint om ni har möjlighet att ta er dit. Har själv varit där på en mycket lyckad bröllopsfest.

• Stitch

Åh, jag har också varit på bröllop i Borgholms slottsruin. Det var så otroligt vackert!!!

• johanna087

Vi bokade Hotell Skansen till vårt bröllop men bokade av då vi bytte till en lokal i Kalmar. Skansen fixar allt på plats så är rätt dyrt men dom har en fin lokal och fantastisk personal. Passar kanske bäst om man har många långväga gäster :)
    Liknande erbjuds också av Halltorp, Ekerum med flera.

Finns ju många församlingshem men vill ni har fest skulle jag nog också rekommendera någon bygdegård.

Lycka till i jakten!

• Tessla

Om ni inte är fast bestämd att vara i Algutsrum kyrka, kan jag rekommendera det stället vi gifter oss på. Kastlösa på södra Öland. Allegården ligger precis vid kyrkan och har både en massa olika sorters övernattning samt en festlokal i ett gammalt stall omgjort till församlingshem och numera då festlokal. De har inte  utskänkningstillstånd i den lokalen så man kan ta med egen dricka och mat om man vill eller ta det som catering från resturangen.
    tyvärr inte så många bilder på lokalen på hemsidan.

www.kastlosa.se

Svar på tråden Söker en bra festlokal på Öland!